חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות המתקפה האיראנית: ירידה מפתיעה במחירי הנפט

התגובה הרגועה של הנפט מעט מפתיעה, שכן המתקפה האיראנית עלולה בקלות להתלקח לכדי עימות נרחב יותר, שעשוי להוביל לעליות מחירים משמעותיות • הסוחרים, לפחות לעת עתה, משוכנעים כי המתקפה האווירית המוגבלת מעידה על חוסר הרצון של הרפובליקה האסלאמית לקחת חלק בהתלקחות אזורית

חביות נפט | צילום: שאטרסטוק

למרות המתקפה האווירית של איראן שכללה שיגור של 320 כטב”מים, טילים בליסטיים וטילי שיוט, שוק הנפט לא נבהל – ואפילו מגיב בירידות קלות. התגובה הרגועה של הנפט מעט מפתיעה, שכן המתקפה האיראנית עלולה בקלות להתלקח לכדי עימות נרחב יותר, שעשוי להוביל לעליות מחירים משמעותיות.

אחת הסיבות המרכזיות לאדישות של שוק הנפט היא התבוסה שנחלה איראן במתקפה, לאחר ש-99% מהאיומים שלה יורטו בהצלחה על ידי ישראל, ארה”ב, בריטניה, צרפת ואפילו ירדן. התגובה של הקואליציה האזורית למתקפה האיראנית הצליחה להביך את הרפובליקה האסלאמית, שלא הצליחה להלחיץ אפילו את שוק הנפט.

טילים בליסטיים, על רקע דגל איראן | צילום: שאטרסטוק

עם זאת, לא נאמרה המילה האחרונה בנוגע למחירי הנפט, שכן ישראל צפויה לפעול צבאית באיראן אם כי לא ברורה מידת ההיקף של מתקפת הנגד, ובכך למשוך את איראן להגיב בעוצמה חריפה יותר כפי שטענה בעצמה לאחר המתקפה בלילה שבין שבת לראשון.

למרות זאת, הסוחרים, לפחות לעת עתה, משוכנעים כי המתקפה האיראנית מעידה על חוסר הרצון של איראן לקחת חלק בהתלקחות אזורית, וכעת מה שנותר הוא לחכות לתגובה הישראלית ולהשלכותיה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן