חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ת”א נפתחה בעליות שערים ונסגרה בירידות בשיעור דומה, מחירי הדלק מתמתנים

שוק הפכפך: הבורסה נפתחה בעליות שערים שהגיעו עד ל-1.5% בצהריים, בשל הרגיעה במתיחות מול איראן • נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב שינו את המגמה ות"א 35 נסגר בירידה של 1.5% • השקל התחזק באחוז ויותר מול המטבעות המובילים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

הבורסה בתל אביב הפגינה באמצע יום המסחר מצב רוח מרומם, שהתבטא בעליות של 1.5% במדדים המובילים ו-2% במדד הבנקים. גם החוזים העתידיים בארה”ב הצביעו על עליות של כחצי אחוז. בהמשך פורסם בעולם שישראל מתכוונת להגיב לתקיפה האיראנית בקרוב, מה שהביא להיפוך המגמה. במקביל, פורסמו נתונים מצוינים על המכירות הקמעונאיות בחודש מרץ בארה”ב – נתון חשוב מאוד לכלכלה האמריקנית. לפי ציפיות השוק המדד הזה היה אמור לעלות ב-0.4%, אך הוא עלה ב-0.7%.

אז למה הבורסות מגיבות בשלילה לנתון חיובי? ובכן, הבנק המרכזי בודק עד כמה הוא יכול להשתמש בריבית ככלי לריסון האינפלציה. אם נתוני התעסוקה חלשים, או המכירות הקמעונאיות, או נתוני צמיחה אחרים, הוא מבין שהכלי הזה, הריבית הגבוהה, הוא חרב פיפיות ולכן הוא עשוי להוריד את הריבית, למרות האינפלציה של רוסנה. אך אם האינפלציה לא מרוסנת ונתוני התעסוקה והצמיחה איתנים, סימן שהוא יכול להמשיך להשתמש בכלי המוניטרי הזה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

זו הסיבה לכך שהבורסות בניו יורק נפתחו ביציבות – עליות של כעשירית האחוז. כאמור, בישראל המגמה השתנתה בשל חשש מחודש להסלמה מול הזירה האיראנית. בכל מקרה המגמה בארץ השתנתה, כך ששערי הסגירה היו שונים לגמרי – ת”א 35 איבד כ-1.5%, ת”א 90 נסגר בירידה מתונה יותר של כחצי אחוז ומדד חמשת הבנקים איבד אחוז. בנק לאומי איבד 1.64%. מחזור המסחר הסתכם היום בכ-2.2 מיליארדי שקלים. בלטה בעליות היום דלק רכב שזינקה ב-6.3%.

השקל התחזק היום מול המטבעות המובילים. מול הדולר השקל התחזק באחוז ונסחר ב-3.71. מול האירו השקל התחזק ב-1.2% ונסחר ב-3.96 שקלים.
מחירי הנפט המשיכו להתמתן היום עד לכ-84 דולרים לחבית, בעקבות ההערכה המחודשת של סיכוני ההתלקחות מול איראן. הביטקויין מתקשה להתאושש ועדין נסחר סביב ה-64 אלף דולרים ליחידה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן