חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יו”ר הפד: ייקח זמן עד שנוכל להוריד את הריבית

יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב ג'רום פאוול אמר בתגובה למדד המחירים לצרכן לחודש מרץ כי "הנתונים האחרונים לא העניקו אמון רב ובמקום זאת מצביעים על כך שסביר שייקח יותר זמן מהצפוי להשיג את הביטחון הזה" • התחזיות כי הריבית תישאר ללא שינוי ביוני התחזקו

ג'רום פאוול, יושב ראש הפדרל ריזרב | צילום: שאטרסטוק

יו”ר הפדרל ריזרב, ג’רום פאוול, צינן את תקוות השווקים לקראת הורדת הריבית והבהיר כי היא ככל הנראה לא תתרחש מתי שקיוו, תוך שהוא מציין “חוסר התקדמות” בצינון האינפלציה עד כה השנה. אולם, הוא הוסיף ואמר כי במידה ושוק העבודה ייחלש יש לבנק מרחב משמעותי להקלה. 

בהודעה מוקדמת יותר היום אמר בנאום סגן יו”ר הפד, פיליפ ג’פרסון, כי יהיה זה ראוי להחזיק את הריבית יציבה למשך זמן רב יותר “נתונים נכנסים מצביעים על כך שהאינפלציה מתמשכת יותר ממה שאני מצפה כרגע”. בחודשים האחרונים, פקידי הפד אמרו שהם רוצים יותר ביטחון בכך שהאינפלציה באמת יורדת חזרה ליעד של 2% של הבנק המרכזי לפני ששקלו להוריד את הריבית.

אבל דו”ח מדד המחירים לצרכן מרץ (CPI) הוא השלישי ברציפות שמראה שההתקדמות באינפלציה נעצרה לאחר התקררות מהירה ב-2023, “הנתונים האחרונים בבירור לא העניקו לנו אמון רב יותר ובמקום זאת מצביעים על כך שסביר שייקח יותר זמן מהצפוי להשיג את הביטחון הזה”, אמר פאוול. לפי הדוח האינפלציה עלתה ב-3.5% במרץ. 

בפד לא צפויים להוריד את הריבית בקרוב | צילום: שאטרסטוק

כלכלת ארה”ב היא איתנה, עם רצף היסטורי של אבטלה נמוכה והוצאות צרכניות חזקות – מה שמאפשר לפד לקחת יותר זמן לפני הורדת הריבית. “אם האינפלציה הגבוהה אכן נמשכת, נוכל לשמור על רמת ההגבלה הנוכחית כל עוד צריך”, אמר פאוול אך הבהיר כי “במקביל, יש לנו מרחב משמעותי להקלה על ריבית במידה ושוק העבודה ייחלש באופן בלתי צפוי.”

הסיכויים שהפד ישאיר את הריבית ללא שינוי ביוני, חזרו לעלות לאחר נאומו של פאוול היום. כלי Fedwatch של CME, המבוסס על מחירי חוזים עתידיים, העריך שיש סיכוי של 85% שזה יהיה המצב – בהשוואה לסיכויים של 40% לפני שבוע.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן