חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגלל שיתוף פעולה עם ישראל: עובדי גוגל פתחו בשביתה

עשרות עובדי גוגל פתחו אתמול בשביתת מחאה בשל חוזה בשווי 1.2 מיליארד עם ישראל • תשעה עובדים נעצרו לאחר שהתיישבו במשך מספר שעות במשרדו של מנכ"ל חטיבת הענן, תומס קוריאן

גוגל | צילום: שאטרסטוק

עשרות עובדי גוגל פתחו אתמול (שלישי) בשביתה בשני משרדים של ענקית הטכנולוגיה בניו יורק ובסאניוייל, קליפורניה, במחאה על עבודת החברה עם ישראל. זה לא דבר חדש, מאז פרוץ המלחמה חברות טכנולוגיה אמריקאיות רבות מתמודדות עם מחאות פוליטיות של עובדים.

לגוגל ולאמזון יש חוזה מחשוב ענן ובינה מלאכותית עם ישראל, עסקה המכונה Project Nimbus ששוויה 1.2 מיליארד דולר. העובדים שהשתתפו במפגשים לבשו חולצות שעליהן היה כתוב “Drop Project Nimbus” ונתלה כרזה שעליה נכתב “אין טכנולוגיה לרצח עם”, כך לפי דיווח בוושינגטון פוסט. 

מפגינים התיישבו ביום שלישי בתוך משרדו של מנכ”ל חטיבת הענן ‘Google Cloud’, תומס קוריאן, ונשארו שם כ-10 שעות, כך לפי דיווחי סוכנויות הידיעות בארה”ב. 

הם דרשו מגוגל ומאמזון להפסיק את פרויקט נימבוס ולהפסיק את “ההטרדות, ההפחדות, ההצקות, ההשתקה והצנזורה” של עובדי גוגל פלסטינים, ערבים ומוסלמים שהביעו דאגה לגבי עבודת החברה בישראל ובמלחמה ברצועת עזה, לטענתם. 

ביום שלישי בלילה, גוגל הורתה על מעצרם של תשעה עובדים בסאניוייל ובניו יורק, שנאמר להם שהם יינעלו מחוץ לחשבונותיהם ולמשרדיהם ולא צפויים לחזור לעבודה עד שיצרו קשר עם משאבי אנוש, כך לפי דיווח של הלוס אנג’לס טיימס. 

כזכור, גוגל פיטרה בחודש שעבר עובד שהביע מחאה בזמן נאומו של מנכ”ל החברה בישראל, ברק רגב במהלך כנס בניו יורק של גוגל בישראל בכנס בניו יורק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן