חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסח יקר: עליות מחירים בסל הקניות, באטרקציות, בשירותי ניקיון ובדוגווקינג

חג הפסח ממש מעבר לפינה, אך לצד ההתרגשות והציפייה, יש לא מעט חשש ודאגה • הסיבה? עליות מחירים משמעותיות במגוון מוצרים ושירותים, שיאלצו את הישראלים להכניס את היד עמוק לכיס • אז על מה תשלמו יותר השנה? הפרטים בכתבה

קניות לפסח בסופר, אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עליות מחירים משמעותיות נרשמות בימים אלה במגוון מוצרים ושירותים, לקראת חג הפסח. אז על מה תשלמו יותר השנה?

סל הקניות התייקר בכ-4% לעומת השנה שעברה, כאשר מוצרים רבים חווים התייקרות ניכרת. דג סלמון, למשל, התייקר בלא פחות מ-20%, עופות ב-16% ובשר כתף טרי ב-20%. גם מוצרי טואלטיקה ומוצרי מזון אחרים לא נותרו מאחור, עם עליות מחירים של 3.5% ו-4% בהתאמה.

ההתייקרויות אינן מסתכמות רק במזון. בתחום הבילויים והאטרקציות צפויות עליות מחירים ניכרות, וכן בשירותי ניקיון הבית, בייביסיטר ודוגווקינג. עוזרי בית התייקרו בכ-10%, מטפלות ילדים ובייביסיטר ב-4%-6%, טיול דוגווקינג במרכז הארץ ב-20% ואף אירוח ביתי לחיות מחמד במרכז הארץ ראה עלייה חדה של 43%.

קניות לפסח, אילוסטרציה | צילום: סופי גורדון, פלאש 90

הנתונים מצביעים על עלייה משמעותית ביוקר המחיה: מסקר שערך משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף המועצה הישראלית לצרכנות, נמצא כי סל מוצרי יסוד התייקר ב-4% לעומת השנה שעברה. סל זה, המכיל 44 מוצרים, התייקר מ-3,126 שקלים בשנה שעברה ל-3,250 שקלים השנה – פער של 123 שקלים.

פסח יקר: דילמה כלכלית וחגיגות מעורבות

עליות המחירים המשמעותיות הפוגעות בכל תחום בחיינו, גורמות לדילמה קשה לקראת חג הפסח. מחד, אנו רוצים לשמור על המסורת ולחגוג כראוי, ומאידך, אנו מודעים לצורך לצמצם בהוצאות. הדיסוננס בין הצורך הרגשי לבזבז יותר כסף במצב חירום כמו במלחמה שאנו נמצאים בה לבין הצורך לשמור על איפוק ולקנות רק מה שבאמת צריך הוא ללא ספק מאתגר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן