חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחסות המתקפה האיראנית: בית הנבחרים אישר את חבילת הסיוע לישראל

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע כולל של 95 מיליארד דולר למספר בעלות ברית של ארה"ב • סיוע בגובה חסר תקדים של כ-14 מיליארד דולר יעבור לישראל • 366 חברי קונגרס הצביעו בעד ההחלטה, ורק 58 הצביעו נגד - 37 דמוקרטים ו-21 רפובליקנים. הסנאט צפוי לאשר את הצעת החוק בשבוע הבא

בית הנבחרים בארה"ב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

חבילת סיוע חסרת תקדים: בית הנבחרים אישר היום (שבת בערב) 95 מיליארד דולר לישראל, אוקראינה וטיוואן לאחר מאבק מפרך של חודשים וחוסר הסכמה בין הדמוקרטים לרפובליקנים. 

בתמיכה גורפת, בית הנבחרים אישר סיוע לישראל כש-366 תמכו ו-58 התנגדו לחבילת הסיוע לישראל שכוללת כ-14 מיליארד דולר. בסבב הצעות הצביעו המחוקקים בבית הנבחרים על חבילות סיוע לשלוש בעלות הברית של ארה”ב, כמו גם הצעת חוק נוספת שנועדה להמתיק את העסקה לשמרנים שעלולה לגרום לאיסור כלל ארצי של TikTok.

ישראל-ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

המתקפה האיראנית על ישראל בשבת הקודמת הפכה גורם מזרז לעיכוב של חודשים על חבילת הסיוע אותה התעקש יו”ר בית הנבחרים מייק ג’ונסון לאשר במלואה. לישראל נורו מעל כ-300 שיגורים ולפי דובר צה”ל כ-99% מהטילים והכטב”מים יורטו.

החקיקה כוללת 60.8 מיליארד דולר עבור קייב, 26.4 מיליארד דולר לישראל שתעזור לחיזוק מלאי המיירטים בכוח ההגנה האווירית כמו כיפת ברזל, סיוע הומניטרי לאזרחים באזורי עימות, כולל רצועת עזה ו-8.1 מיליארד דולר לטיוואן. כחלק מההצעה שעברה ישנה בקשת החזר מהממשלה האוקראינית של 10 מיליארד דולר, רעיון שנתמך בעבר על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שדחף שכל סיוע לקייב יהיה בצורת הלוואה. אבל זה גם גמיש ויאפשר לנשיא המכהן לוותר על ההלוואות הללו החל מ-2026.

במקביל, הוחלט על שני שינויים רגולטוריים: הקלת היכולת לנייד אמל”ח אמריקאי ממדינות אחרות לישראל ואיסור העברת הסיוע הכלכלי לרצועה דרך אונר”א.

ג’ו ביידן, נשיא ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

השלב הבא הוא הסנאט, אשר צפוי לאשר אותה בתחילת השבוע הבא ולאחר מכן היא תועבר לנשיא ארה”ב ג’ו ביידן על מנת שיחתום על החוק. הצעת החוק הנוספת שעברה בשבת עשויה להביא לאיסור על פלטפורמת המדיה החברתית טיק טוק בחנויות האפליקציות בארה”ב.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה