חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנבידיה נכנסת לרשימה מאד לא מחמיאה בשוק המניות האמריקני

הירידה החמורה שספגה החברה הקפיצה אותה היישר למקום השני ברשימת החברות שאיבדו חלק גדול משווי השוק שלהן ביום אחד בלבד • לפניה נמצאת חברת Meta Platforms Inc שאיבדה 232 מיליארד דולר משווי השוק שלה בפברואר 2022

ענקית השבבים אנבידיה, Nvidia | צילום: שאטרסטוק

מניית אנבידיה, שצנחה ביום שני האחרון ב-10% ומחקה לא פחות מ-212 מיליארד דולר משווי השוק שלה, נכנסת לרשימה מאד לא מחמיאה עבור חברות אמריקניות הנסחרות בבורסה – המפסידות היומיות הגדולות ביותר מאז ומעולם.

הירידה החמורה שספגה החברה הקפיצה אותה היישר למקום השני ברשימה. לפניה נמצאת חברת Meta Platforms Inc שאיבדה 232 מיליארד דולר משווי השוק שלה בפברואר 2022. הפעם האחרונה שבה מניית אנבידיה צנחה משמעותית, הייתה אי שם במרץ 2020, אז חוותה ירידה של 18.5%.

הנפילה של אנבידיה הורידה אותה חזרה מתחת לשווי שוק של 2 טריליון דולר, שאותו חצתה רק בחודש פברואר האחרון, כתשעה חודשים בלבד לאחר שהצליחה לחצות את הטריליון הראשון. המניות שלה הספיקו להגיע ל-950 דולר ולשווי שוק של 2.4 טריליון דולר, עד ההתרסקות האחרונה שהעמידה אותה על 1.9 טריליון דולר.

מניית אנבידיה, תתפוצץ למשקיעים בפנים? | צילום: שאטרסטוק

212 מיליארד הדולרים שנמחקו משוויה של יצרנית השבבים, הם יותר ממה ששוות כל אחת מחברות השבבים המתחרות אינטל וקוואלקום. מניית אינטל סיימה את יום המסחר האחרון עם שווי שוק של 146 מיליארד דולר, בעוד שקוואלקום סגרה עם 176 מיליארד דולר.

הסיבה לירידה של אנבידיה

ההנחה הרווחת היא שמניית ענקית השבבים שזינקה במאות אחוזים בשל שבבי הבינה המלאכותית שלה בתקופה שבה מהפכת ה-AI תופסת תאוצה בכל העולם, נפלה בגלל חברה אחרת בתחום הבינה המלאכותית – סופר מיקרו קומפיוטר. החברה לא דיווחה על הכנסות ראשוניות ברבעון הראשון של 2024, מה שהעלה חשש בקרב המשקיעים באשר לתוצאות שיפורסמו בסופו של דבר.

לעומת אנבידיה, סופר מיקרו איבדה לא פחות מ-23.1%. בסך הכל, מניית אנבידיה ירדה ב-14.4% תוך חמישה ימים בלבד והשלימה ירידה של 16.5% בחודש האחרון. ועדיין, מתחילת השנה אנבידיה זינקה ב-58.2% – גדילה של לא פחות מ-280 דולר למניה, שעומדת כעת על 762 דולר.

האם בועת הבינה המלאכותית מתפוצצת?

ייתכן שמגמת הירידה המתמשכת של המניה עשויה להעיד על מעבר שוק הבינה המלאכותית לעונת הדובים, אם כי בשוק המניות כמו בשוק המניות הכל עוד יכול להשתנות. יש כאלה שרואים בצלילה של אנבידיה נורה אדומה לקראת התפוצצות בועת הבינה המלאכותית, שלדעתם התנפחה כבר יותר מדי. עם זאת, בשוק עדיין לא מעט משקיעים ואנליסטים מאמינים שהבינה המלאכותית היא לא עוד סתם בועה, אלא העתיד, בדיוק כפי שקרה עם האינטרנט לפני יותר משני עשורים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן