חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הביטחון חוזר לרכש מקומי: הסכם של 376 מיליון שקל עם אימקו

החברה הישראלית הוותיקה תספק במשך 4 שנים חלקי אלקטרוניקה לטנק המרכבה ולנגמ"שים כחלק "מיישום לקחי חרבות ברזל" • מניית החברה מזנקת היום ב-20% ומשלימה כ-220% בשנה האחרונה

טנק ישראלי בגבול רצועת עזה, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

משרד הביטחון פרסם היום שהוא מאיץ את עסקת הרכש מקבוצת אימקו, של חלקי אלקטרוניקה למערכות טנק המרכבה ונגמ”שי הנמר והאיתן, בהיקף של 376 מיליוני שקלים. לדברי משרד הביטחון מדובר ברכש “כחול לבן”, כחלק מהאסטרטגיה לעצמאות הייצור בישראל. בצהריי היום מניית אימקו מזנקת ב-20%.

בהודעת משרד הביטחון נכתב, כי “העסקה היא חלק מיישום לקחי מלחמת ‘חרבות ברזל’ ומהדגש של מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אייל זמיר, לתיעדוף עסקאות לחיזוק היכולת היבשתית והרחבת ההצטיידות בכלי רק”מ”.

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה״ר) מדווח כי חתם על עסקה רב שנתית עם קבוצת אימקו הישראלית בהיקף של כ- 376 מיליון שקלים.
במסגרת ההסכם, תספק קבוצת אימקו ב-4 השנים הקרובות מערכות ותתי מערכות עבור רכבי הקרב המשוריינים של צה”ל, ביניהם טנק המרכבה ונגמ”שי הנמר ואיתן.

אימקו תספק למנהלת המרכבה והרק”מ (מנת”ק) במשרד הביטחון ערכות חשמל הכוללות, בין היתר, מערכות ניהול וידאו מתקדמות, מערכת ניהול מתח ורתמות. ייצור ואספקת המערכות יבוצע על ידי החטיבה הביטחונית של אימקו המאגדת תחתיה פעילות של שלוש חברות בת של הקבוצה: ניר אור, אימקו פרוייקטים, ו-ADTI בארה”ב.

מדובר בעסקה הגדולה ביותר שחתם משרד הביטחון עם קבוצת אימקו הישראלית, שתביא להתייעלות של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהיקפה, נכתב בהודעה. מתחילת השנה מניית החברה זינקה ב-78% ובשנה האחרונה היא זינקה בכ-220%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן