חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוטין נפגש עם נשיא סין: “שיתוף הפעולה בינינו שומר על היציבות העולמית”

מערכת היחסים ההדוקה ההולכת וגוברת של רוסיה עם המעצמה הסינית מראה כי הקשר בין השתיים עמוק ממה שהניחו • הפגישה היום בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מקבילו הסיני שי ג'ינפינג מצביעה על שיתוף פעולה כלכלי וצבאי מתחזק

נשיא סין שי ג'ינפינג יחד עם נשיא רוסיה פוטין בבייג'ינג | צילום: רויטרס

מערכת היחסים מתחזקת: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (חמישי) עם עמיתו הסיני שי ג’ינפינג בבייג’ינג. קשרי שתי המדינות עם המערב מתפרקים על רקע המלחמה באוקראינה וסכסוכי סחר עולמיים, המפגש האחרון ביניהן מאותת לכך שהמנהיגים יעמיקו את שיתוף הפעולה הכלכלי, הצבאי והגיאופוליטי שלהם.

כאשר פוטין התקבל על ידי שי בטקס קבלת פנים בבייג’ינג בתחילת ביקורו הממלכתי בן היומיים, הוא אמר כי “יש חשיבות עקרונית שהיחסים בין רוסיה לסין אינם אופורטוניסטיים ואינם מכוונים נגד אף אחד. שיתוף הפעולה שלנו בענייני העולם כיום הוא אחד הגורמים המייצבים העיקריים בזירה הבינלאומית”.

מהקרמלין נמסר כי המנהיגים ידונו ב”מגוון נושאים של שותפות מקיפה ואינטראקציה אסטרטגית”, עם הצהרה משותפת והסכמים דו-צדדיים שצפויים להיחתם.

המנהיגים אף ציינו 75 שנים של יחסי סחר משותפים בין שתי המדינות. פוטין אמר לתקשורת הממלכתית הסינית לקראת הביקור כי “יחסי רוסיה-סין הגיעו לשיא של כל הזמנים, וגם לנוכח מצבים בינלאומיים חמורים, היחסים בין שתי המדינות ממשיכים להתחזק”, דיווחה סוכנות הידיעות שינחואה.

המלחמה באוקראינה | צילום: שאטרסטוק

יחסי זהירות בין שתי המעצמות
המלחמה של רוסיה באוקראינה, למשל, לא זכתה לביקורת גלויה על ידי בייג’ינג, אך שיבשה בריתות ושרשרות אספקה ​​גלובליות, מה שגרם לסין לחוסר יציבות בתקופה שבה כלכלתה חשופה לצמיחה אטית ולביקוש.

תמיכתה ברוסיה במהלך המלחמה הפכה גם את סין למטרה עבור ארה”ב כשהיא מנסה להעניש מדינות שלדעתה מסייעות למוסקבה לעקוף סנקציות והגבלות סחר. בתחילת מאי הטילה ארה”ב סנקציות על יותר מתריסר חברות סיניות שהיא האשימה בכך שסיפקה לרוסיה רכיבים דו-שימושיים שיכולים לשמש בחומרה צבאית רוסית נגד אוקראינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן