חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מילגם, הפניקס וליימן שליסל הן הרוכשות של דואר ישראל

הקבוצה בהובלת מילגם תשלם 461 מיליון שקל, אחרי שהציעו הצעה גבוהה יותר משל רמי לוי • ברשות ציפו לקבל יותר מחצי מיליארד שקל, אחרי שהושקעו בתוכנית ההבראה כ-1.7 מיליארד שקלים • הרוכשים מחויבים להחזיק בסניפים הקיימים ובקיום חוק הדואר

דואר ישראל, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מילגם שבבעלות האחים שי וגיל וייל זכתה במרכז לרכישת דואר ישראל אותו היא רוכשת ב-461 מיליון שקלים – פחות מהמחיר לו ציפו ברשות, שהיה אמור להיות גבוה מחצי מיליארד שקלים. בנוסף אליה, חברת הפניקס המחזיקה 20% בשותפות ויבואנית הממתקים ליימן שליסל המחזיקה 15% בשותפות.

על הנייר הדואר מופרט כחברה שרשמה רווח של 32 מיליון שקל ב-2023, אך זאת אחרי שהממשלה השקיעה 1.7 מיליארד שקל בתוכנית הבראה רחבה, שכללה פיטורים, סגירת סניפים והתייעלות.

כפי שדווח ב”ערוץ הכלכלה” הפרטת הדואר אושרה בוועדת הכספים ב-7 במאי ולשאלת חברי הוועדה השיבו ברשות החברות, במשרד התקשורת ובחברת הדואר, כי הרגולציה שחלה על הדואר תמשיך לחול ללא שינוי גם על החברה החדשה שתחליף את דואר ישראל, בהתאמה לחוק הדואר.

בנוסף, נאמר, כי צווי האינטרסים מעגנים את הדבר, ומאפשרים לרשויות התערבות במידת הצורך, וכי גם הפריסה של הסניפים, כללי השירות וההנחות לזכאים ימשיכו לחול לפי חוק הדואר וכללי הרגולטור.

הוועדה המיוחדת ברשות החברות פתחה היום (ראשון) את מעטפות המציעים, שכללו גם שותפות של רמי לוי ודלק ישראל, כשההצעה של מילגם הייתה הגבוהה יותר. מילגם הוקמה ב-1983 לצורך אספקת שירותים לגופים עירוניים ולרשויות מקומיות.

ככל הנראה מדובר ברכישה טובה מאוד למילגם ושותפיה, שכן לדואר יש נכסי נדל”ן שככל הנראה שווים יותר משווי המכירה. אלא שהעסקה הזו טובה מאוד גם למדינה, שנפטרת מעול כלכלי שנשאה במשך שנים רבות. ככל הנראה הזוכות היו מוכנות לשלם הרבה, לו היה מדובר בנכסים בלבד, ללא ההתחייבויות שבניהול הדואר, הכוללות חובת תפעול הסניפים הקיימים. כך שללא מחשבה יצירתית והפעלת מודל חדש הדואר לא יוכל להשיא רווחים.

השר לשיתוף פעולה אזורי, חה”כ דודי אמסלם מסר, כי “מדובר במהלך חשוב וחיוני שאמור לשפר את השירות לציבור ולהניע את החברה קדימה”.
שר התקשורת, ד”ר שלמה קרע מסר, כי “נפעל כדי שההפרטה תושלם בהקדם האפשרי, לטובת פתיחת השוק לתחרות אמיתית. משרד התקשורת ימשיך לוודא את קיום חובות הרישיון של חברת הדואר על מנת להבטיח שהפריפריה והאוכלוסיות השונות לא יפגעו”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן