חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברות הטכנולוגיה צריכות להיזהר: חוק הבינה המלאכותית המקיף ביותר בעולם ייכנס לתוקף

לנציבות האיחוד האירופי תהיה הסמכות לקנוס חברות שמפרות את חוק הבינה המלאכותית בסכום של 35 מיליון יורו או 7% • ההגבלות ייכנסו לתוקף רק כשנה אחרי וגם אז חברות הטכנולוגיה יזכו ל"תקופת הסתגלות" • מתיו מישל, מזכיר המדינה בבלגיה לדיגיטציה: "החוק אבן דרך משמעותית עבור האיחוד האירופי"

בינה מלאכותית | צילום: שאטרסטוק

מציבות גבולות רגולטוריים: מדינות החברות באיחוד האירופי הסכימו היום (שלישי) על החוק הגדול הראשון בעולם להסדרת בינה מלאכותית. מועצת האיחוד האירופי אמרה שהיא הגיעה לאישור סופי של חוק הבינה המלאכותית – רגולציה פורצת דרך שמטרתה להציג את מערכת הכללים המקיפה הראשונה לבינה מלאכותית, כך לפי דיווח סוכנות הידיעות רויטרס. 

לנציבות האיחוד האירופי תהיה הסמכות לקנוס חברות שמפרות את חוק הבינה המלאכותית בסכום של 35 מיליון יורו (38 מיליון דולר) או 7% מההכנסות השנתיות העולמיות שלהן – הגבוה מבניהן. 

מועצת האיחוד האירופי אמרה שהיא הגיעה לאישור סופי של חוק הבינה המלאכותית – רגולציה פורצת דרך שמטרתה להציג את מערכת הכללים המקיפה הראשונה לבינה מלאכותית. “אימוץ חוק הבינה המלאכותית הוא אבן דרך משמעותית עבור האיחוד האירופי”, אמר מתיו מישל, מזכיר המדינה של בלגיה לדיגיטציה בהצהרה.

“עם אקט הבינה המלאכותית, אירופה מדגישה את החשיבות של אמון, שקיפות ואחריות בעת התמודדות עם טכנולוגיות חדשות ובו בזמן להבטיח שהטכנולוגיה המשתנה במהירות הזו יכולה לפרוח ולהגביר את החדשנות האירופית”, הוסיף מישל. חוק הבינה המלאכותית מיישם גישה מבוססת סיכונים לבינה מלאכותית, כלומר יישומים שונים של הטכנולוגיה זוכים להתייחסות שונה, בהתאם לאיומים שהם מהווים לחברה.

בינה מלאכותית והאדם | צילום: שאטרסטוק

החוק אוסר על יישומים של בינה מלאכותית הנחשבים “בלתי מקובלים” מבחינת רמת הסיכון שלהם וצורות של יישומי בינה מלאכותית לא מקובלת כוללות מה שנקרא “ניקוד חברתי” המדרגות אזרחים על סמך צבירה וניתוח של הנתונים שלהם, שיטור חזוי והכרה רגשית במקום העבודה ובבתי הספר.

השינוי בחוק האיחוד האירופי מגיע לאחר השקת ChatGPT של OpenAI ב-2022. הבינו שלחוק הבינה המלאכותית הנוכחי אין את היכולת להתייחס ליכולות המתקדמות של טכנולוגיית בינה מלאכותית המתפתחת ולסיכונים סביב השימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים.

להגבלות ייקח 12 חודשים להיכנס לתוקף עם אישורו הסופי של החוק. וגם אז, מערכות AI גנרטיביות הזמינות כעת מסחרית, כמו ChatGPT של OpenAI ו-Gemini של גוגל, שיזכו לתקופת הסתגלות שנותנת להן 36 חודשים מיום כניסתו של החוק לתוקף על מנת שיוכלו להתאים את הטכנולוגיה שלהם לחקיקה. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן