חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופה של תקופה: תכנית המסרים ICQ נסגרת סופית אחרי כמעט 30 שנה   

תוכנת המסרים שנוסדה על ידי חברה ישראלית פרסמה כי היא תיסגר סופית ב-26 ביוני, כך לפי אתר PCMag • מאז שנמכרה לחברת Digital Sky Technologies הייתה פופולרית בעיקר ברוסיה ובכמה מדינות במזרח אסיה

icq, תוכנת המסרים הפופולרית של שנות ה-90 והמילניום | צילום: שאטרסטוק

זוכרים? אחרי כמעט שלושה עשורים, תכנת המסרים שהייתה פופולרית נסגרת סופית. עוד לפני עידן הרשתות החברתיות, אי שם בשנת 1996 נוסדה לה תוכנת הודעות חינמית שפיתחה חברת מיראבלס הישראלית והייתה שירות המסרים המיידים הראשון באינטרנט. בשם איי סי קיו (ICQ) או “אני מחפש אותך” בתרגום, שברגעים טובים היו חברים בה למעלה מ-100 מיליון משתמשים.

עם השנים, היא ירדה מגדולתה והשוק החל להיות מוצף זמן קצר לאחר עלייתה בשלל חברות אחרות שהציעו שירותי צ’אט דומים. עכשיו, לאחר 28 שנים מאז שהושקה היא נסגרת – הודעה שפורסמה באתר ICQ באמצעות PCMag אומרת שהתוכנה תפסיק לפעול ב-26 ביוני.

בתחילת המילניום ICQ הייתה גדולה. התוכנה החדשה והמרגשת הזו אפשרה לנו לדבר עם חברים מקוונים בכל מקום ובכל זמן. לאחר שנתיים, AOL רכשה אותה ב-1998 תמורת 407 מיליון דולר. בשנת 2010 חברת המסרים נמכרה לחברה הרוסית Digital Sky Technologies בסכום של 187.5 מיליון דולר ולמרות הירידה שלה במערב, ICQ נשארה פופולרית ברוסיה.

ICQ לא שיתפה את הסיבה מדוע היא נסגרת אך סגירתה מסמלת סופה של תקופה ובעיקר כי ההצלחה של ICQ בשעתה היא אבן דרך משמעותית עבור ישראלים, לא רק משום שבילינו שעות מול המסך בהתכתבות עם חברים אלא משום שהיא היוותה אבן דרך משמעותית בהייטק הישראלי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן