חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פפואה גינאה החדשה: מעל 600 הרוגים ממפולת בוץ

המפולת פגעה במחוז אנגה, כ-600 קילומטרים צפונית-מערבית לבירה פורט מורסבי, בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי • סוכנות ההגירה של האו"ם דיווחה היום כי מעל 150 בתים נקברו מתחת לאדמה תושבים מהאזורים בסביבה אמרו שסלעים ועצים מצלע הר שקרס קברו חלקים מהקהילה.

ההרס לאחר המפולת בפפואה ניו גינאה החדשה | צילום: רויטרס

צוותי החירום נאבקים על מנת לגשת לכפר נידח במחוז אנגה בצפון פפואה גינאה החדשה, שבו לפי של סוכנות ההגירה של האו”ם מפולת בוץ גרמה למותם של יותר מ-670 בני אדם, כך דווח ב-BBC. 

באזור שבו התרחשה המפולת  ביום שישי, חיים כמעט 4,000 בני אדם. אבל הסוכנות הזהירה כי המספר “ככל הנראה יהיה גבוה יותר” בגלל זרם של אנשים שנמלטים מעימותים שבטיים באזורים הסמוכים.

עוד נמסר כי גם כפרים אחרים עלולים להיות בסיכון “אם המפולת תמשיך במורד ההר”. לפי הדיווחים, יש חשש למפולות נוספות משום שהאדמה ממשיכה לנוע וזה הופך את המקום למסוכן גם עבור אמצעי החילוץ.

ראש הנציגות של סוכנות ההגירה של האו”ם במדינת האיים בדרום האוקיינוס ​​השקט, אמר כי מניין ההרוגים המתוקן מבוסס על חישובים של הכפר ימבאלי ופקידי מחוז אנגה שלפיהם יותר מ-150 בתים נקברו במפולת ביום שישי. ההערכה הקודמת הייתה 60 בתים.

בסוכנות הידיעות AP נכתב כי הממשלה שוקלת אם היא צריכה לבקש רשמית יותר תמיכה בינלאומית. אוסטרליה, שכנה קרובה והספקית הנדיבה ביותר של סיוע חוץ של פפואה גינאה החדשה, אמרה שהממשלה מוכנה לעזור.

“אנחנו שולחים את אהדתנו הלבבית לאנשי פפואה ניו גינאה החדשה בעקבות המפולת”, פרסמה שרת החוץ פני וונג ב-X. “אובדן החיים וההרס הוא הרסני”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן