חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השוק לא מצפה להפתעות בריבית: מגמה חיובית מתונה בני”ע והשקל נחלש

המדדים המובילים בבורסה עולים בכמה עשיריות, מדד הבנקים יורד במעט והשקל נחלש – הכל בציפייה להודעה על הותרת הריבית אחר הצהריים. אם בנק ישראל יפתיע המגמה תשתנה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה, טרם הודעת הנגיד על החלטת הריבית לחודש יוני, מתנהל בעליות מתונות במדדים המובילים של 3-6 עשיריות האחוז, כשמדד הבנקים יורד ב-4 עשיריות האחוז. בולטות בעליות קבוצת דלק שנסחרת בעליה של 1.85%, טאור שעולה ב-1.7% והראל השקעות שעולה ביותר מ-1.4%. בגרמניה המסחר נפתח בירידות קלות במדד הדאקס ובבריטניה מדד הפוטסי פתח בעליות של כרבע אחוז.

השקל נחלש בצהרי היום (שני) בכ-7 עשיריות מול המטבעות המובילים ונסחר ב-3.68 שקלים מול הדולר וב-3.99 שקלים מול האירו. המשקיעים לא מצפים להורדת ריבית היום, ורק אם בנק ישראל יפתיע בכל זאת נראה השפעה על השעה האחרונה של המסחר, שתתקיים אחרי הודעת בנק ישראל – הן במחר בניירות הערך והן במסחר במטבע.

מחירי הנפט שומרים על יציבות, אחרי שתי יממות במהלכן הנפט ירד ב-2%. ביום ראשון תתקיים ועידת אופק פלוס, שתקבל החלטה על המשך הקיצוץ בכמויות הפקת הנפט לקראת הקיץ. בקיץ צפויים ביקושים ערים, בשל הגידול בנסיעות בכלי רכב, טיסות ואוניות. קרטל הנפט נקרע בין הרצון לשמור על מחירים גבוהים, לבין הצורך של איראן ורוסיה בעיקר במזומנים. בעבר ראינו שחלק ממדינות הקרטל מפירות את ההחלטות שקיבלו ומשבשות מבחינתן את הקרטל.

הביטקוין יורד בשעות האחרונות, אך עדין הוא נסחר בשער גבוה יחסית, של שישים ושמונה אלף וחמש מאות דולרים ליחידה. האת’ריום שומר על מגמה חיובית ונסחר מעל לשלושת אלפים ותשע מאות דולרים ליחידה, אחרי שקרנות נוספות עומדות לקבל אישור להתחקות אחריו – החלטה שמביאה להגברת הביקושים למטבע.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן