חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום תוכנית רובע גלילות: רשות מקרקעי ישראל מנסה לזרז את הבנייה

רמ"י יצאה לאחרונה במהלך לזירוז הבנייה בפרויקט הענק לבניית כ-17 אלף דירות בלב אזורי הביקוש בין רמת השרון, הרצליה ותל אביב • המהלך: קריאה לבעלי הזכויות בתוכנית להתאגד כקבוצה

רשות מקרקעי ישראל | צילום: פלאש 90

מהלך לקידום משמעותי של בניית אלפי יחידות דיור בתוכנית הענק רובע גלילות: רשות מקרקעי ישראל מזמינה את בעלי הזכויות בתוכנית הגדולה להגיש בקשה להתאגד כקבוצה ולמנות גורם מייצג במסגרת הליכי איחוד והחלוקה של התוכנית. מטרת ההזמנה היא לייעל את הליך עריכת טבלאות ההקצאות ולקדם את הבנייה מהר יותר.

תוכנית רובע גלילות מקודמת על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, תוכנית ותמ”לית של מתחמים המועדפים לדיור, כאשר אישור התוכנית צפוי להינתן בתוך כשנה. התוכנית הממוקמת על שטח כולל של כ-1,700 דונם בין רמת השרון וצפון תל אביב והיא כוללת כ-17 אלף יחידות דיור עם מאות אלפי שטחי תעסוקה ומסחר.

השמאי גיל לזר המתמחה בקרקעות במתחמי תכנון והיטלי השבחה התייחס למהלך של רמ”י וציין כי יחידות קרקע במגרשים לא מאורגנים מקבלים ערך הנמוך בכ-30%-35% פחות מאותן יחידות קרקע במגרשי תמורה מאורגנים. “כך למשל מחירי הקרקע במתחמים 2,3 בשדה דב שהופקדו לאחרונה על ידי רשות מקרקעי ישראל, בשדה דוב מדובר על פער בסביבות 700-800 אלף שקלים ליחידת קרקע ממוצעת”.

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב ממשרד עוה”ד מוסרי & חביב העוסק בנדל”ן ובקרקעות בהליכי תכנון, אשר מייצגים מעל מאות בעלי זכויות בפי גלילות ועוד אלפים בחוף התכלת, בשדה דב ועוד ממליצים באופן דחוף למהר להתאחד בהסכם שיתוף שיבטיח שמירה על זכויותיהם.

“על בעלי זכויות להתארגן נוכח ריבוי הבעלים באותם מגרשים המצויים בהליכי תכנון מתקדמים. מטרת ההתארגנות לאיחוד בעלי הקרקעות בהסכמי שיתוף היא לגרום לכך שהבעלים יוכלו למקסם את זכויותיהם יחדיו במגרשי תמורה ספציפי, להשתבץ במגרשי תמורה עם בעלי זכויות כמותם המעוניינים בבניה ומיוצגים על ידי עורכי הדין ולא חלילה להיגרר לשיבוץ רנדומלי במגרש תמורה עם מאות בעלי זכויות אחרים (חלקים לא בן החיים וחלקם לא מאותרים) ולהיגרר לפירוקי שיתוף במקרקעין, שעלולים להוות עבורם דחיית מימוש וברוב המקרים גם אבדן הקרקע בדרך של מכירה כפויה בהליכי פרוק שיתוף בבתי המשפט תוך חיוב תשלומי מס שבח והיטל השבחה והוצאות כינוס שזה הזמן למנוען”, כך מסבירים.

התוכנית רובע גלילות (המכונה תמ”ל 3007), שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ”י), כוללת הקמת רובע חדש עם 17 אלף דירות ויותר ממיליון מ”ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

בנובמבר 2021, החליטה ועדת השרים לענייני פנים להכריז התוכנית כמתחם מועדף לדיור, ובכך להכניסה לקידום במסלול מהיר והתוכנית אושרה להפקדה. תוכנית התמ”ל עוררה התנגדות בקרב החברה להגנת הטבע וארגוני סביבה שחששו מהבנייה ללא התחשבות בתנאים הסביבתיים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן