חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דריכות לקראת ועידת אופ”ק: צפי לקיצוץ נוסף בהפקת הנפט

הוועידה צפויה להתקיים ב-2 ביוני והערכות הן שהקיצוץ הנוסף יימשך עד שלושה חודשים או עד סוף השנה • ארגון יצואניות הנפט המורחב, הכולל גם את רוסיה, כבר קיבל בוועידה הקודמת החלטה להוריד את התפוקה במיליון חביות ליום ב-2024, כעת ממתינים בדריכות להחלטה הבאה שתשפיע על מחיר הנפט

חביות נפט | צילום: שאטרסטוק

לקראת ועידת אופ”ק: ארגון יצואניות הנפט העולמיות בגרסתו המורחבת ובראשו סעודיה ורוסיה, יתכנסו לוועידה בשבוע הבא, ב-2 ביוני, לקביעת תפוקת הנפט של הארגון.

הבשורה שתצא מהוועידה תשפיע ישירות על מחיר הנפט, בשוק הנפט העולמי כבר מגולמות ההנחות כי הארגון ירחיב את קיצוץ ההפקה, בהמשך לחיתוך ההפקה שעליו הוחלט בפגישה הקודמת. הערכות כי הקיצוץ בפגישה הקרובה יימשך עד שלושה חודשים או עד סוף השנה.

למרות שלחברי ארגון יצואניות הנפט יש תמריץ להימנע ככל האפשר מהחלטה דרמטית עם השפעה ניכרת על מחיר הנפט, הערכה היא שיהיה קיצוץ בתפוקה. באופ”ק+ כבר קיבלו החלטה להוריד את תפוקת הנפט הכללית של כל המדינות החברות בארגון במיליון חביות ביום לשנת 2024. בעקבות ההחלטה כל מדינה מקבלת את הקצאת הנפט שלה ונדרשת לעמוד בה כדי לא לחרוג מהתפוקה שנקבעה.

במהלך הוועידות בולט המתח שבין סעודיה ורוסיה, העומדות בראש הארגון, המעוניינות לצמצם את תפוקת הנפט, לעומת המדינות הקטנות יותר הנשענות על הכנסות מנפט ומעוניינות בהגדלת התפוקה על מנת להגדיל הכנסות. פוטנציאל למתיחות ולאירועים במסגרת הועידה המתכנסת ב-2 ביוני, יוצר דריכות רבה לקראת הועידה, שכן גם לאירועים אלה יש השפעה ישירה על מחיר הנפט.

ערב הסעודית, מפיקת הנפט הגדולה בארגון, הפיקה בעבר 12 מיליון חביות נפט ליום והיום מפיקה כ-9 מיליון חביות ליום. החזרת יכולת התפוקה המקסימלית עלולה להצניח את מחיר הנפט, לסעודיה ולרוסיה אין אינטרס להוריד את מחיר הנפט העומד היום על כ-80 דולר לחבית ברנט. בתקופה האחרונה מחירי הנפט שומרים על יציבות יחסית ונעים סביב 82-84 דולר לחבית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן