חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר שתמך בחסימתה: טראמפ מצטרף לטיק טוק

טראמפ מצטרף לטיק טוק שנים לאחר שניסה לאסור את האפליקציה ועדיין מביע התנגדות להימצאותה במדינה • מחוקקים משתי המפלגות מתנגדים לטיק טוק בגלל קשריה של חברת האם בייטדאנס עם סין, וטוענים שהאפליקציה מהווה סכנה לביטחון לאומי

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

למרות שהתנגד לפעילותה בארה”ב: הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, הצטרף לפלטפורמת המדיה החברתית טיק טוק ביום שבת, ועבר את מספר העוקבים של ביידן תוך פחות מ-24 שעות מאז השקת החשבון, כך על פי האתר הפוליטי The Hill.

ניתן לייחס את התזמון של פתיחת החשבון באפליקציה לפופולריות שצבר טראמפ על ידי תומכיו לאחר שבית המשפט העליון בארה”ב הרשיע אותו בפרשת תשלום דמי השתיקה לסטורמי דניאלס ואף נמצא אשם בכל 34 הסעיפים הכוללים זיוף מסמכים עסקיים ועבירה על חוק הבחירות. 

הפוסט הראשון של טראמפ בפלטפורמה היה סרטון בן 13 שניות, שנראה היה שצולם באירוע ה-UFC בניו ג’רזי בו השתתף בשבת. בסרטון הראשון, מצטרף לטראמפ לנשיא אליפות הלחימה האולטימטיבית (UFC), דיינה ווייט, המכריז: “הנשיא נמצא כעת ב-TikTok”. 

@realdonaldtrump

Launching my TikTok at @UFC 302.

♬ original sound – President Donald J Trump

המהלך של טראמפ מפתיע מאוד ורחוק מעמדתו של טראמפ כאשר רק לפני כמה שנים הוא הוציא צו ביצוע שנועד על מנת לאסור את טיק טוק בארה”ב, הצו הופסק בבית המשפט. “ארה”ב חייבת לנקוט בפעולה אגרסיבית נגד הבעלים של טיק טוק כדי להגן על הביטחון הלאומי שלנו”, נכתב בצו הביצוע שנחתם על ידי טראמפ ב-2020.

במקביל, רפובליקנים רבים עדיין מתנגדים בתוקף לטיק טוק, וטראמפ אמר כי הוא עדיין רואה באפליקציה איום על הביטחון הלאומי גם לאחר שטען נגד האיסור בטענה הפופולרית כי הוא יפגע בבעלי עסקים. 

צילום מסך מתוך עמוד הטיק טוק הרשמי של דונלד טראמפ

כזכור, בחודש פברואר השנה גם הנשיא המכהן ג’ו ביידן פתח חשבון טיק טוק ועורר סערה. במערכת הפוליטית בארה”ב תקפו את ביידן על כך שהצטרף לטיק טוק, זאת לאחר שחתם על חוק שאוסר שימוש בטיקטוק בטלפונים של הממשל, בגלל הקשר בין האפליקציה הסינית למשטר הקומוניסטי.

מאז, הוא כבר הספיק לחתום על הצו שיאסור עליה לפעול או יאלץ אותה למכור את החטיבה האמריקאית של אפליקציית הסרטונים. הצעת החוק שהתקבלה תאסור את טיק טוק מחנויות אפליקציות בארה”ב אלא אם ימצא בעלים חדש.

הצעת החוק הקודמת דרשה מטיק טוק למכור את פעילותה תוך 6 חודשים, אך הצעת החוק העדכנית מעניקה לה 9 חודשים, עם אפשרות להארכה נוספת של 3 חודשים. החברה הודיעה שתתמודד בבית המשפט אם החוק יעבור, בטענה שהוא פוגע בזכויות המשתמשים שלה. 

בית הנבחרים האמריקאי אישר: טיק טוק תיאלץ להימכר או להיסגר

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן