חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא עוצרת: גוגל מתכננת לפטר עוד 100 עובדים לפחות

מאז תחילת 2023 גוגל נמצאת בהליכי פיטורים מתמשכים • מנכ"ל גוגל לעובדים: החברה תבצע פחות קיצוצים בכוח האדם שלה כבר במחצית השנייה של 2024

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי | צילום: שאטרסטוק

עוד פיטורים בגוגל: ענקית החיפוש גוגל הודיעה לעובדים לאחרונה על קיצוצים ביחידת הענן של החברה, אחד מתחומי העיסוק הצומחים ביותר שלה. הפיטורים המתוכננות כוללים לפחות 100 משרות, כך צוטטו גורמים בתוך החברה בדיסקרטיות לערוץ CNBC.

דובר גוגל שהתייחס לקיצוצים המתוכננים טען כי מדובר בתוכנית הכללית שעליה הכריזה החברה ויש סבב בין צוותים שונים כדי שתהיה התאמה טובה יותר, “כפי ששיתפנו בעבר, אנחנו ממשיכים לפתח את העסק שלנו כדי לעמוד בסדרי העדיפויות של הלקוחות ובהזדמנות המשמעותית שלפנינו”, אמר הדובר. “אנחנו שומרים על המחויבות שלנו להשקעה בתחומים קריטיים לעולם התוכן העסקי שלנו וכך מבטיחים את הצלחתנו גם לטווח ארוך”.

מאז תחילת 2023 גוגל נמצאת בהליכי פיטורים מתמשכים, בחודש שעבר החברה נפטרה מעוד 200 עובדים מתחום שנמצא בליבת העיסוק של החברה. הפיטורים כללו עובדים מצוותי מפתח בעלי כישורים הנדסיים. מנכ”ל גוגל, סונדאר פיצ’אי, הבטיח לעובדים שתוכנית הפיטורים של החברה תתמתן בהמשך והחברה תבצע פחות קיצוצים בכוח האדם שלה כבר במחצית השנייה של 2024.

גוגל קלאוד | צילום: שאטרסטוק

Google Cloud שעומדת עכשיו במוקד מבחינת פיטורים, כוללת חלק ניכר מטכנולוגיית הבינה המלאכותית של החברה. הכנסות גוגל קלאודס זינקו ב-28% ל-9.57 מיליארד דולר ברבעון האחרון והרווח התפעולי של החברה עלה פי ארבעה ל-900 מיליון דולר.

התוצאות הכספיות מוכיחות שגוגל מצליחה לייצר רווחים משמעותיים לאחר שהזרימה השקעות רבות לתחום הענן כדי לעמוד בתחרות שלה מול אמזון. עם זאת, יחידת הענן עמדה תחת לחץ אדיר להמשיך ולהאיץ את הצמיחה לאור התחרות המתחממת בענף הבינה המלאכותית.

בינואר השנה הודיעו בגוגל על קיצוץ של 12 אלף משרות, שייצגו כ-6% מכלל כוח האדם. הפיטורים עד כה הובילו להוצאה גדולה מהמצופה עבור החברה, אבל בסופו של דבר המנייה שלה חייכה ורשמה זינוק נאה של כ-60 אחוז ב-12 החודשים האחרונים.

גל פיטורים בענקיות הטכנולוגיה: מיקרוסופט וגוגל מצמצמות עלויות

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן