חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עלייה בעושר העולמי: אוכלוסיית העשירים גדלה ומחזיקה 86.8 טריליון דולר

מדובר בעלייה של 5% בעושר העולמי, כך לפי דוח חדש שבדק את רמת העושר ברחבי העולם לפי הגדרת עשיר כמי שיש לו לפחות מיליון דולר להשקעה • גם אוכלוסיית האולטרא-עשירים, המחזיקים לפחות 30 מיליון דולר להשקעה, עלתה השנה ב-5% ועושרם מהווה 34% מכלל העושר העולמי | מה הסיבה לזינוק בעושר?

העושר העולמי גדל | צילום: שאטרסטוק

עשירי העולם מתעשרים יותר: למרות אי הוודאות בכלכלה הגלובלית על רקע המציאות הגיאופוליטית, הכלכלה הגלובלית מצליחה להוביל לעלייה בעושר עבור עשירי העולם, כך חושף דו”ח חדש שהתפרסם בנושא.

אוכלוסיית המשקיעים בעלי לפחות מיליון דולר עלתה ב-5% בשנה שעברה ל-22.8 מיליון, רמת העושר שלהם עלתה ב-4.7% ל-86.8 טריליון דולר, כך על פי הדוח השנתי של מכון המחקר “Capgemini”. בשנה שעברה העושר העולמי דווקא ירד ב-3.3% ל-83 טריליון דולר.

המחקר שפורסם מעלה את התחושה של חזרה לעסקים, הערכה היא שהעלייה בעושר העולמי היא מסר חשוב לכלכלה ולעובדה שהצמיחה שוב עולה על הבמה וניצבת בפרונט.

בקרב האולטרא-עשירים שבבעלותם לפחות 30 מיליון דולר נכסים הניתנים להשקעה, חל גידול של 5% ואוכלוסיית העשירים הללו מונה כעת 220 אלף איש ברחבי העולם, הונם של העשירים ביותר גדל ב-3.9% לכ-29.4 טריליון דולר, מה שמהווה 34% מכלל העושר העולמי, כך לפי חברת המחקר.

האיש הכי עשיר בעולם, אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

הסיבות לעלייה בעושר העולמי בשנה האחרונה נעוצות בהתאוששות החזקה בשוק המניות והעובדה שהעשירים השקיעו את נכסיהם, פחות החזקה של מזומנים ויותר השקעות. הערכה היא שיש איזשהו מעבר משימור של עושר להשקעה שמובילה לצמיחה. העשירים הגדילו החזקות במניות ובנוסף העבירו כספים להשקעות בנדל”ן, כאשר לכלל ההשקעות יש השפעה חיובית על הכלכלה.

בנוסף גדלו גם ההשקעות האלטרנטיביות, כסף שמועבר למימון המגזר הפרטי, מיזמים וייצור מוצרים שתורמים להתפתחות הכלכלית. הערכה שעולה מהמחקר היא היא שכעת לאור הגידול הנרחב בהשקעות, הכסף שוב מסתובב, מה שמוביל לצמיחה.

מנהלי המחקר סבורים כי העשירים שוקלים את כלל הגורמים ואת הזעזועים של העבר כמו מגפת הקורונה, האינפלציה ומלחמה וכעת הם מסוגלים להתנהל מול הגורמים הללו טוב יותר. הדוח שפורסם התבסס על סקר של 3,119 עשירים, מתוכם 1,300 אולטרא-עשירים, החיים בצפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה, המזרח התיכון ואסיה-פסיפיק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן