חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתווה הפיצוי לעסקים הוארך לחודשים מרץ-יוני ליישובי הצפון

ועדת הכספים אישרה היום את הארכת המתווה עד לסוף חודש יוני • במסגרתו גם יישוב קו עימות שלא פונו זכאים לפיצוי מלא, כולל יישובי רמת הגולן והגליל העליון

רקטות נורות מלבנון, מעל העיר צפת | צילום: דוד כהן/פלאש 90

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) את הארכת תקנות מס רכוש קרן פיצויים לחודשים מרץ עד יוני, לאחר שהמתווה הקודם שנקבע הסדיר את הפיצויים ליישובים בקו העימות, שלא פונו, מתחילת המלחמה ורק עד לחודש פברואר האחרון.

לפי אותו המתווה יישובי קו העימות שפונו זכאים מעתה לפיצוי מלא בגין החודשים מרץ – יוני במסלול מחזורים או במסלול האדום. יישובי קו עימות שלא פונו זכאים לפיצוי מלא בגין החודשים מרץ עד יוני במסלול מחזורים – על הירידה בהיקף מחזור העסקים שלהם.

העסקים בכלל יישובי רמת הגולן צפון ודרום זכאים לפיצוי מלא לחודשים מרץ-יוני בענף התיירות במסגרת המסלול האדום – לא רק בגין ירידה במחזור העסקים, אלא גם בהפסד רווחים ומניעת רווחים. כך מי שיש ברשותו צימר, למשל, יקבל פיצוי על אי עשיית רווחים ממנו, גם בלי קשר לרווחים בשנים קודמות.

רקטות פוגעות במושב אביבים בצפון הארץ | צילום: אייל מרגולין/פלאש 90

עסקים ביישובים יסוד המעלה, שדה אליעזר, מירון, קדיתא, בר יוחאי, ספסופה ואור הגנוז יהיו זכאים לפיצוי מלא במסלול מחזורים עבור החודשים מרץ – יוני. שאר העסקים בגליל העליון בענף התיירות יהיו זכאים למענקי סיוע במסגרת מסלול הוצאות מזכות לחודשים ינואר-אפריל.

בעסקי התיירות לעניין מתן המענק בענף התיירות נכללים בתי מלון, צימרים, חניוני קמפיינג, בתי מרגוע, בתי הארחה או אטרקציה לרבות שייט קיאקים, פארקי שעשועים, חדרי בריחה, מוזיאונים וגלריות לאומנות.

נזק השריפות בצפון | צילום: דוד כהן/פלאש 90

אהרונוביץ’: “מרכיב חיוני בחזרתה של ישראל לצמיחה”
לדברי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ “אנחנו ממשיכים לחזק את בעלי העסקים בצפון בכלל ובקו העימות בפרט. הפיצויים שנמשכים לחודשי מרץ אפריל יועברו במהירות וביעילות על ידי העובדים המסורים של רשות המסים.

מדינת ישראל מחויבת להשיב את הביטחון לכל חלקי הארץ ולעמוד לצד אזרחיה כחומה בצורה. אזרחי ישראל עוברים תקופה קשה ואורך הרוח של העורף הם שמאפשרים ויאפשרו לחיילי צה״ל בע״ה לנצח. יחד, עם החוסן של העורף והעוצמות שבחזית, ננצח”.

מנכ”ל משרד האוצר, שלומי הייזלר הוסיף, כי “אנחנו ממשיכים את מתווה הפיצויים לעסקים בצפון מתוך הבנה ברורה שיש לסייע לעסקים באזורים אלה, המהווים מנוע צמיחה מרכז לכלכלה הישראלית ככלל ולאזור הצפון בפרט”.

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המיסים אמר, כי “התמיכה של קרן הפיצויים ברשות המיסים בעסקים המושפעים מהלחימה בצפון ובדרום היא לא רק ביטוי למחויבות הממשלה כלפי אזרחיה. היא גם מרכיב חיוני בחזרתה המהירה של כלכלת ישראל לצמיחה ובשיקום חבלי הארץ שנפגעו. רשות המסים מחויבת להמשך תמיכה זו ככל שתידרש לכך”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן