חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משבר תעשיית מיץ התפוזים: המחירים מטפסים והפתרון לא נראה באופק

מחירי מיץ התפוזים טיפסו לאחרונה לשיאים של כל הזמנים, כאשר הענף מתערער בשל שילוב של מזג אוויר קיצוני באזורי הגידול המרכזיים, מגבלות אספקה ​​מתמשכות ומחלת הדרים המכונה "ירקת"

מיץ תפוזים | צילום: שאטרסטוק

משבר מתמשך: המחיר של המיץ האהוב על האמריקאים בארוחת הבוקר מטפס לשיא של כל הזמנים בשל שילוב קטלני של תנאי מזג אוויר קשים הפוגעים בגידולו מגבלות אספקה ​​מתמשכות ומחלת הדרים המכונה “ירקת”, כך לפי דיווח של רשת CNBC. 

עליית המחירים הואצה בחדות בסוף החודש שעבר, לאחר שמרכז המחקר Fundecitrus הזהיר כי ברזיל, היצרנית והיצואנית הגדולה בעולם של מיץ תפוזים, צפויה לרשום את אחד מבצירי התפוזים הגרועים ביותר מזה יותר משלושה עשורים.

המשבר אף גרם ליצרניות מיץ תפוזים לבדוק האם ניתן להשתמש בפירות אלטרנטיביים, כמו מנדרינות, תפוחים ואגסים, כדי לדלל את המשקה.

מיץ תפוזים | צילום: שאטרסטוק

החוזים העתידיים על מיץ תפוזים מרוכז קפוא, שנסחרו בבורסה הבין-יבשתית בניו יורק, נסגרו ביום שני ב-4.29 דולר לפאונד – כמעט כפול מהמחיר שנרשם לפני שנה.

אנליסטים בקבוצת המחקר Mintec אומרים כי ברזיל, אשר ממלאת תפקיד רב השפעה בתעשיית מיץ התפוזים, מייצרת בדרך כלל כ-300 מיליון קופסאות תפוזים אבל הפגיעה הדרמטית בגידולים הפחיתה את הייצור הרגיל.

קרן ההגנה להדרים “Fundecitrus” חזתה כי ברזיל אמורה לייצר 232.4 מיליון קופסאות תפוזים בעונת 2024 עד 2025. זה מייצג ירידה של 24% בהשוואה למחזור הקודם.

משבר בשוק מיץ התפוזים: האם המוצר יירד מהמדפים בארה”ב?

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן