חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמורת 945 מיליון דולר: אנרג’יאן מוכרת את פעילותה במצרים, איטליה וקרואטיה

חברת האנרגיה תישאר עם הפעילות המרכזית שלה בישראל כבעלת מאגר הגז כריש ועוד מאגר גז במרוקו • על פי האנליסטים הנכסים נמכרו בהנחה של 26%

מפעל לעיבוד נפט וגז, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

חברת האנרגיה אנרג’יאן, בעלת מאגר הגז כריש, תמכור את נכסיה במצרים, איטליה וקרואטיה לקרן ההשקעות הפרטיות Carlyle International Energy Partners (CIEP),תמורת 945 מיליון דולר. העסקה תכלול תשלום במזומן של 504 מיליון דולר ותשמש את החברה לפירעון מלא של אג”ח תאגיד בהיקף של 450 מיליון דולר ולתשלום דיבידנד של עד 200 מיליון דולר.

למרות שמנכ”ל אנרג’יאן, מתיוס ריגאס, אמר כי מדובר בעסקה מצוינת שבה הם מוכרים את הנכסים במחיר הגבוה פי שלושה מהמחיר שבו קנתה החברה אותם, אנליסטים מעריכים את שווי הנכסים הנמכרים ב-1.28 מיליארד דולר, מה שמרמז על הנחה משמעותית שהעניקה החברה, בשיעור של 26%.

“המכירה האמורה תאפשר לאנרג’יאן לעשות רציונליזציה של הפורטפוליו ולהתמקד באסטרטגיית פיתוח הגז שבבסיסה שדה כריש בישראל וכניסה לאחרונה לשדה אנצ’ואיס במרוקו”, אמר אנליסט Investec, אלכס סמית’ ל”רויטרס”.

על פי הנתונים שהתפרסמו ברויטרס, אנרג’יאן הפיקה בשנת 2023 123 אלף חביות נפט ביום, לשנת 2024 החברה צפתה עלייה בייצור הנפט במצרים ל-29-31 אלף לעומת 25 אלף חביות ביום.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן