חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכוח הכלכלי של טיילור סוויפט מגיע לאירופה: האם תוביל לעליית מחירים ביבשת?

הזמרת האמריקנית תופיע בחודש הקרוב בכ-18 ערים מרכזיות באירופה והצפי הוא לעליית מחירים מחודשת בכל הערים ככל שההוצאות גוברות על שירותי מלונות, מסעדות, אטרקציות ותחבורה • במילאנו עלייה של 45% במחירי המלונות

המצטרפת החדשה לרשימה, טיילור סוויפט | צילום: שאטרסטוק

הכוח הכלכלי של הופעותיה של הזמרת המצליחה טיילור סוויפט הגיע לאירופה: הכוכבת האמריקנית תופיע ב-18 ערים באירופה וההשפעה על העסקים הקטנים בכל אחת מהן מורגשת כבר עכשיו. סוויפט כבר הובילה לדחיפת הכלכלה האמריקנית בכמה מיליארדי דולרים וכעת היא עשויה לחזק באותו אופן גם את כללת אירופה עם הגעתה להופעות בערים המרכזיות ביבשת.

לשם המחשה, באיטליה סוויפט תופיע באמצע חודש יולי אבל כבר מעכשיו המלונות תפוסים ועמוסים. “מחירי המלונות במילאנו גבוהים בממוצע ב-45% בלילות ההופעה של סוויפט בהשוואה לשבועות שלפני ואחרי ההופעה במילאנו”, אמר מייסד חברת תיירות באיטליה לאתר “ביזנס אינסיידר”.

כלכלנים באירופה שעוקבים אחר שיעור האינפלציה במגזר השירותים בוחנים את סיבוב ההופעות של המגה סטאר מתוך מטרה לבדוק את ההשפעה של סיבוב ההופעות הרווחי על כלכלת אירופה. גורמים בבנק המרכזי של אירופה הורידו את הריבית החודש בשל האטה באינפלציה, אך החשש כרגע כי הגעתה של סוויפט לערים שונות ברחבי אירופה עלולה לגרום שוב לעליית מחירים חדשה לאחר האטה שנרשמה לאחרונה.

מעריצים שמגיעים לערים בעקבות הקונצרטים של סוויפט נוטים להוציא כספים רבים על מגוון רחב של שירותים כמו מסעדות, לינה ואטרקציות מקומיות. חלק נכבד מהמעריצים יזדקקו לנסיעות מרובות כולל טיסות כדי להשתתף בקונצרט עצמו. בבנק האנגלי ברקליס קפיטל כבר יצאו עם הערכה כי ההוצאות על צרכנות סביב הופעותיה של סוויפט יתרמו לכלכלת בריטניה -1.26 מיליארד דולר.

ב-15 באוגוסט צפויה סוויפט לחזור להופעה בלונדון עד ה-20 באוגוסט, בהנחה שתהיה עליית מחירים גדולה אז, הבנק המרכזי של אנגליה עשוי לעצור את התוכניות להורדת הריבית לחודש ספטמבר. למרות הערכה זו,  כלכלנים אחרים מעריכים כי לא סביר שסוויפט תשפיע על קבלת ההחלטות של הבנק המרכזי מתוך מחשבה כי אין זה סביר להתבסס על צמיחה שמסתמכת על הופעות של זמרים מוצלחים ככל שיהיו. לטענת כלכלנים אחרים, ההשפעה צפויה להיות יותר ברמה המקומית ופחות ברמת המאקרו על כלכלת המדינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן