חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האוצר: הממשלה שילמה לספקים, לפני המועד הקבוע בחוק – אחרי 29.9 ימים בממוצע

סעיף 1 בחוק המדובר – "מוסר תשלומים לספקים (2017)", לפי כך, על המדינה לשלם בתוך 30 ימים • החוק נחקק לאחר שמבקר המדינה התריע על מוסר תשלומים לקוי הפוגע בשוק ובמדינה עצמה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החשב הכללי באוצר פרסם היום (שלישי) את הדיווח השנתי לשנת 2023 על יישום חוק מוסר התשלומים במשרדי הממשלה, ממנו עולה כי כ-88% מכמות התשלומים לספקי משרדי הממשלה בשנת 2023 משולמים בתוך 45 ימים ממועד קבלת החשבונית וכ-96% מהתשלומים משולמים בתוך 52 ימים ממועד קבלת החשבונית.

נתונים אלו משקפים ימי אשראי קצרים ובתנאים טובים משמעותית מהנתונים הרווחים במשק. פרסום האוצר הוא בהמשך לדיווח שהוגש לוועדת הכלכלה של הכנסת. עוד עולה מהדיווח, כי בשנת 2023 סך התשלומים ששילמה הממשלה בשנה זו הסתכם ב-101 מיליארד שקלים בקירוב, כש-112 מיליארד שקלים מסכום זה שולמו בתוך 52 ימים ממועד קבלת החשבונית, זאת לעומת 93% ששולמו בטווח זה בשנת 2022.

לפיכך, טוענים באוצר, כי ממוצע ימי האשראי במשרדי הממשלה (ללא משרדים ביטחוניים) בשנת 2023 נמוך מימי האשראי המרביים הקבועים בחוק ועומד על 29.9 ימים. אלא שככל הנראה מדובר בעמידה בחוק, שכן “חוק מוסר תשלומים לספקים” חוקק ב-2017, לאחר שבמשך שנים רבות מבקר המדינה התריע על התופעה לפיה המדינה מעכבת תשלומים לספקים ופוגעת בשוק, כולל בעצמה.

לפי אותו החוק (סעיף “אם התקופה לתשלום לספק נספרת ממועד המצאת החשבון – לא יאוחר מ-45 ימים מהמועד שבו הומצא למזמין החשבון” ובסעיף 2 נכתב, כי “אם התקופה לתשלום לספק נספרת מתום החודש שבמהלכו הומצא החשבון למזמין – לא יאוחר מ-30 ימים מתום אותו החודש.”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן