חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כאוס בקניה: בגלל רפורמה כלכלית חדשה – בניין הפרלמנט עלה באש; 10 נורו למוות

מחאה נגד רפורמה כלכלית במדינה האפריקאית יצאה משליטה - לפחות עשרה הרוגים בעימותים בין מוחים למשטרה בבירה ניירובי • בניין הפרלמנט עלה באש ומחוקקים ברחו או הסתתרו במרתף בזמן הסתערות המפגינים על המבנה • קניה חווה משבר כלכלי מתמשך כבר עשרות שנים שהתעצם בשל מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה ובצורת

הפגנות בבירה ניירובי שבקניה | צילום: שאטרסטוק

מהומת ענק בקניה: המוני מפגינים פרצו לפרלמנט בניירובי בזמן דיון על רפורמה כלכלית חדשה. עשרה מפגינים נורו למוות וחלק מבית המחוקקים של קניה עלה בלהבות על רקע הפגנות עזות נגד גזרות מסים, כך לפי הדיווחים. 

הפגנות החלו במדינה עוד בשבוע שעבר והתפרטו למקומות נוספים במדינה. המהומה היום (שלישי) החלה בשל דיון בפרלמנט הקנייתי על העלאת מסים, שלדברי הממשלה הכרחית כדי להפחית את החוב הלאומי. מפגינים פרצו לאולם במהלך הדיון והבניין עלה באש.

הרשויות במדינה מעדכנות כי לפחות עשרה בני אדם נורו על ידי המשטרה בניירובי במהלך ההפגנות וכ-50 בני אדם מטופלים בבתי החולים.

המשטרה בניירובי, קניה. ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מאות מחוקקים ברחו מהמקום אולם, חלקם נלכדו בפנים והסתתרו במרתף בזמן שהמפגינים הסתערו על הבניין. כתוצאה מההפגנות, עסקים רבים ברחבי הארץ נאלצו להיסגר ומערכות התחבורה שותקו.

המפגינים דרשו מהמחוקקים להצביע נגד הצעת החוק השנויה במחלוקת המטילה מסים חדשים על מדינה שבה המצב הכלכלי ויוקר המחיה מהווים בעיה קשה כבר עשרות שנים. המשבר הכלכלי בקניה הוא תוצאה של מגפת הקורונה, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, פיחות המטבע המקומי ובצורת קשה שחווה המדינה. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן