חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ענקית הנפט צופה ירידת ערך בהיקף שיא של עד 2 מיליארד דולר

דוחות הרבעון השני מתקרבים וחברת האנרגיה Shell מתריעה על מחיקת שיא בערכה הנובעת מהשהייה במפעל ברוטרדם, מכירת המפעל בסינגפור וירידה בהיקף מכירות הגז הטבעי שלה • שווי השוק של החברה עומד על כ-230 מיליארד דולר

חברת האנרגיה Shell | צילום: שאטרסטוק

ענקית האנרגיה Shell הודיעה ביום שישי כי היא צופה לרשום ירידת ערך חד פעמית של עד 2 מיליארד דולר הקשורה בעיקר למפעלים שלה בסינגפור וברוטרדם, תוך שהיא אומרת שהמסחר בחטיבת הגז המרכזית שלה ירד ברבעון הנוכחי.

זה קורה לאחר שהחברה הודיעה ביום שלישי שתשהה זמנית את הבנייה באתר ברוטרדם העומד על 820,000 טון בשנה של דלק, על רקע תנאי השוק הנוכחיים.

ההחלטה הובילה את חברת הנפט להעריך כי תפרסם ירידת ערך לאחר מס שלא במזומן בין 600 מיליון דולר למיליארד דולר עבור מרכז רוטרדם כאשר היא תפרסם את תוצאות הרבעון השני באוגוסט, כך החברה ביום שישי.

בורסת הנפט גם צופה ירידת ערך שנייה לאחר מס של 600 עד 800 מיליון דולר, לאחר שהסכימה למכור את מפעל הזיקוק והכימיקלים שלה בסינגפור כבר בחודש מאי. 

בנוסף, החברה אמרה שהיא צופה כעת שהביצועים ברבעון השני של מסחר ואופטימיזציה בחטיבת גז הליבה יבואו בקנה אחד עם התקופה המקבילה אשתקד אך מתחת לרבעון הראשון של 2024 “בשל עונתיות”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן