חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשיכה לממש נכסים להקטנת חובות: רני צים מוכרת מרכז מסחרי ב-97 מיליון שקל

חברת רני צים מרכזי קניות חתמה על מזכר עקרונות עם צד שלישי למכירת המרכז המסחרי שהשווי ההוגן שלו עומד על 100 מיליון שקל ולכן תספוג הפסד קל • 51 מיליון שקל מהתמורה שתקבל רני צים מרכזי קניות יופנו לסילוק הלוואה

מרכז מסחרי ירכא, רני צים | קרדיט צילום: מאיר אדרי

חברת הנדל”ן רני צים, הפועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, מדווחת כי היא ממשיכה ביישום תכנית המימושים ובהתאם נחתמה עסקה למכירת המרכז המסחרי בירכא תמורת 97 מיליון שקל. החברה חתמה עד מזכר עקרונות עם צד שלישי למכירת המרכז המסחרי, הצדדים יחתמו על הסכם המכר בתוך 45 ימים בכפוף לאישור הממונה על התחרות.

הרוכשת תשלם כ-51 מיליון שקל לסילוק הלוואה שלהבטחתה נרשמו שעבודים על זכויותיה של רני צים בנכס, ויתרת הסכום בסך של כ-46 מיליון שקל, תשולם ישירות לרני צים מרכזי קניות.

על פי פרסומים אחרים על עסקה זו, ישנן הערכות כי הרוכשת היא ביג מרכזי קניות. עוד פורסם כי השווי ההוגן של המרכז המסחרי עמד על כ-100 מיליון שקל ולכן צפוי לחברה הפסד לא מהותי בפער זה.

כחלק מאסטרטגיית המימושים והקטנת המינוף, לפני כחודש דיווחה החברה על התקשרות במזכר עקרונות למכירת 50% מזכויות החברה במרכז המסחרי צים אורבן מעלות לחברת דורסל החזקות. בהתאם למזכר העקרונות, הרוכשת תרכוש מהחברה 50% תמורת 121 מיליון שקל.

עוד כחלק מאסטרטגיה זו, החברה עדכנה לפני חודשיים כי רני צים ושותפה, יגאל קרני, מכרו את אחזקותיהם בחברת מגידו תמורת סכום כולל של כ-280 מיליון שקל. חלקה של רני צים מרכזי קניות בתמורה תעמוד על כ-78.5 מיליון שקל, וסכום זה יהווה במלואו תזרים מזומנים פנוי עבור החברה.

אבישי אברהם, מנכ”ל רני צים מרכזי קניות, אמר כי “העסקה למימוש המרכז בירכא הינה חלק מאסטרטגיה זו ותחזק את האיתנות הפיננסית של החברה באמצעות הפחתת מינוף והורדת עלויות מימון. רני צים מרכזי קניות תמשיך למקד את הפעילות במרכזים המסחריים, לפתח אותם ולבחון מעת לעת הזדמנויות לצמוח ולהשיא ערך למשקיעים בה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן