חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הערכות: זה הסכום העצום שתעלה אולימפיאדת פריז 2024

המשחקים האולימפיים בפריז צפויים להיות מדורגים במקום השישי בקטגוריית "היקרים בכל הזמנים", כך על פי ניתוח חדש של WalletHub • הדעות חלוקות: ישנן הוכחות כי עלויות האירוח עלולות להביא מדינות לידי חובות רבים אולם, קיימים נתונים כי המדינה המארחת את המשחקים חווה פיתוח כלכלי נרחב בכל התחומים • אולימפיאדת החורף 2014 בסוצ'י הייתה היקרה ביותר אי פעם, ועלתה כמעט 25 מיליארד דולר

אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: unsplash

אולימפיאדת הקיץ 2024 בפריז אמורה להתחיל ב-26 ביולי, העיר מצפה לשטף תיירים שינהרו לעיר הרומנטית ונבחרות ספורטאים מיותר מ-200 מדינות. 

העלות של אולימפיאדת 2024 מוערכת בכ-8.2 מיליארד דולר, מה שיהפוך את המשחקים האולימפיים למדורגים במקום השישי בקטגוריית הכי יקרים בכל הזמנים, קיץ או חורף, על פי ניתוח חדש של WalletHub. אולימפיאדת החורף 2014 בסוצ’י הייתה היקרה ביותר אי פעם, ועלתה כמעט 25 מיליארד דולר, כך לפי מאמר שפורסם באוניברסיטת אוקספורד על פי דיווח ב-MarketWatch. 

סכום של כ-3.2 מיליארד דולר מהעלות של צרפת הוצאו על השקעות תשתית באזורים העירוניים של פריז לקראת המשחקים, כך לפי WalletHub. כמו גם, שיפורים בכבישים מהירים, מסילות ברזל, שדרוג והנגשה של שדות תעופה, בתי מלון ועוד. 

מגדל אייפל | צילום: שאטרסטוק

לפי טענות כלכלנים רבים, העלויות הקשורות לאירוח כמה מהמשחקים האולימפיים האחרונים היו כה גבוהות עד שהמדינות המארחות הפסידו כסף ואף נשארו בחובות שעליהן הן מכסות עד היום.

כך למשל, ברזיל הפסידה בסביבות 2 מיליארד דולר כאשר אירחה את משחקי הקיץ בריו דה ז’נרו ב-2016. דוגמה נוספת, במשחקי הקיץ בטוקיו נרשמו עלויות גבוהות והמדינה המאחרת הפסידה כ-800 מיליון דולר, לפי דיווח של ESPN.

אך יש גם צדדים חיוביים, טענות אחרות גורסות כי המשחקים האולימפיים יכולים להרים את הכלכלה המקומית על ידי יצירת מקומות עבודה, הגברת התיירות והבאת שיפורי תשתית נחוצים. אירוח האולימפיאדה יכול להגדיל את מספר התיירים הנכנסים לעיר המארחת, לפחות בטווח הקרוב. לקראת המשחקים האולימפיים בפריז, נקנו כ-2.5 מיליון כרטיסים ממדינות מעבר לים נכון ל-10 ביולי, לפי WalletHub.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן