חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוושינגטון פוסט: ה-FBI פרץ לטלפון המתנקש בטראמפ באמצעות התוכנה של סלברייט הישראלית

המתנקש תומס מתיו קרוקס השתמש בטלפון חדש יחסית שהפריצה אליו הייתה מסובכת ולכן נעשה שימוש בטכנולוגיה של חברת 'סלברייט' הישראלית שבאמצעותה נפרץ המכשיר תוך 40 דקות בלבד, כך לפי הוושינגטון פוסט • אולם, בטלפון לא נמצאו ראיות מיידיות למניע

דונלד טראמפ אחרי שנפצע קל לאחר ניסיון ההתנקשות בעצרת בפנסילבניה | צילום: רויטרס

לפי הדיווח, סוכני ה-FBI עשו שימוש בטכנולוגיה של החברה הישראלית סלברייט (Cellebrite) כדי לגשת לטלפון של המתנקש שביצע את ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. 

הטכנולוגיה שסלברייט מציעה מתמחה בפריצה מהירה למכשירי טלפון שנעולים בסיסמה. זאת במטרה לשדרג את יכולת חברות אכיפת החוק כדי שיוכלו לגשת לנתונים במהירות ולהשתמש בראיות דיגיטליות במסגרת חקירות.

למרות חקירה מסיבית שנפתחה לאחר הירי, אין הרבה מידע על המניעים של תומס מתיו קרוקס ועל מה שאולי הוביל אותו לטפס על גג הבניין ולנסות להתנקש בנשיא לשעבר, והמועמד הרפובליקני בבחירות 2024 בארה”ב. 

רגע לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ | צילום: רויטרס

על פי הדיווח, לאחר הירי, ניגשו החוקרים לגופתו של קרוקס וגילו שהוא נושא טלפון סלולרי יחסית חדש. המכשיר הזה נשלח לראשונה למשרד ה-FBI בפיטסבורג, שלא הייתה לו את הטכנולוגיה לפתוח אותו במהירות. לאחר מכן, הטלפון הגיע למעבדה של ה-FBI בקוונטיקו, שם השתמשו בטכנולוגיה של סלברייט, על מנת להיכנס לטלפון במהירות. 

גורמים רשמיים בחקירת ניסיון ההתנקשות אמרו כי קיבלו גישה למכשיר הטלפון של תומס מתיו קרוקס, וכי הוא נפרץ תוך 40 דקות בלבד. עם זאת, פיצוח הטלפון לא פתר את הסוגייה, מציינים בוושינגטון פוסט.

המידע שנמצא בטלפון הציע כמה אנשים למעקב, אך לא החזיק ראיות מיידיות למניע או למה שהסוכנים מכנים “מידע פוגעני” – רמזים לתוכניות פליליות או למקורבים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן