חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תקלת המחשוב העולמית: “ייקח שבועות לתקן את הנזק”

התקלה העולמית אירעה במערכות חברת CrowdStrike המתמחה בשירותי הגנת סייבר למחשבי ווינדוס • חברות תעופה, שירותי בנקאות ובתי חולים הושפעו מהתקלה • מנכ"ל החברה: "זה לא אירוע אבטחה או מתקפת סייבר. הבעיה זוהתה, בודדה ותיקון נפרס" • מומחים טוענים: עלולים לעבור ימים ושבועות עד לתיקון הנזק

תקלת מחשוב עולמית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

עסקים רבים כולל בנקים, חברות תעופה, רכבות, שירותי תקשורת, שידורי טלוויזיה, רדיו וסופרמרקטים הושפעו מתקלת המחשוב הגלובלית שפקדה את רחבי העולם אתמול (שישי).

חברות התעופה הגדולות בארה”ב, כולל אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס ויונייטד איירליינס הושבתו, בעוד שדות התעופה בגרמניה, אמסטרדם וספרד דיווחו על תקלות.

ההפסקה הייתה קשורה לעדכון של Microsoft Windows PC שהושק על ידי חברת אבטחת הסייבר העולמית  CrowdStrike ובעוד שהחברה טוענת שתיקון נפרס והבעיה נפתרה ברובה, מומחים מזהירים שזה עלול לקחת “שבועות” עד שכל המחשבים והמערכות ישוחזרו במלואם.

מנכ”ל CrowdStrike ג’ורג’ קורץ, אמר בהצהרה ברשת החברתית X כי “הפגם נמצא בעדכון תוכן יחיד עבור מארחי ווינדוס.” וכי “זה לא אירוע אבטחה או מתקפת סייבר. הבעיה זוהתה, בודדה ותיקון נפרס”, אמר המנכ”ל.

חברת אבטחת הסייבר CrowdStrike | צילום: שאטרסטוק

בישראל, במהלך יום שישי, משרד הבריאות עדכן כי התקלה העולמית השפיעה על בתי החולים שערי צדק, הלל יפה, לניאדו, ברזילי, שיבא, וולפסון, שמיר אסף הרופא, רמב”ם, מעייני הישועה, נהריה, פוריה, בני ציון, זיו, בית החולים הצרפתי בנצרת, בית החולים האיטלקי בנצרת וכן על קופת חולים מאוחדת וכי בתי החולים עברו לעבודה ידנית עד שהתקלה נפתרה.

גם בנק ישראל עדכן אתמול כי הייתה “השפעה חלקית על מערכת הבנקאות” ועוד חברות דיווחו כי התקלה משפיעה על התנהלותן. מאז דווח כי נעשתה חזרה לשגרה.

אולם, מומחה מחשבים אמר לרשת ‘סקיי ניוז’ כי “התיקון יצטרך להיות מיושם על מחשבים רבים ברחבי העולם. כך שאם מחשבים מקבלים מסכים כחולים ולופים אינסופיים, זה יכול להיות קשה יותר וייקח ימים ושבועות לתקן את הנזק”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן