חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

35% מיצוא הסחורות לאירופה; 31% לאמריקה ו-22% לאסיה

יצוא הסחורות ירד ב-2.6% בשלושת החודשים שעד יוני • יצוא הסחורות לאירופה עלה השנה ביותר מ-10% ואילו לסין צונח מתחילת השנה בעשרות אחוזים

ספינת משא | צילום: שאטרסטוק

יצוא הסחורות, למעט יהלומים, הסתכם בחודש יוני ב-16.9 מיליארד שקלים. מסך יצוא הסחורות, היצוא לארצות אירופה היווה 35%, היצוא לארצות אמריקה 31%, היצוא לארצות אסיה 22% ו-12% הנותרים ליתר ארצות העולם. מדובר בייצוא סחורות שעברו במכס – לא כולל לרשות הפלסטינית. כך מפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס).

יבוא הסחורות, למעט יהלומים, הסתכם ב-24.3 מיליארד שקלים. 45% מהיבוא היה מארצות אירופה, 32% מארצות אסיה, 13% מארצות אמריקה, ו-10% הנותרים מיתר ארצות העולם.

לפיכך, הגירעון המסחרי בסחר בסחורות הסתכם בחודש יוני ב-7.4 מיליארד שקלים. מנתוני המגמה עולה, כי בחודשים האחרונים – אפריל עד יוני – חלה ירידה של 14% ביצוא הסחורות לסין ועלייה של 26.4% ביבוא הסחורות מאסיה.

אניית משא | צילום: שאטרסטוק

מניתוח נתוני המגמה עולה, כי בחודשים האחרונים ירד יצוא הסחורות ב-2.6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 2.8% בחישוב שנתי, בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

יצוא הסחורות לאירופה עלה בחודשים אפריל – יוני ב-7.7% בחישוב שנתי. זאת בהמשך לעלייה של 3.9% בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

יצוא הסחורות לארצות האיחוד האירופי עלה בחודשים אפריל -יוני ב-18% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 10.9% בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

יצוא הסחורות לארצות אסיה ירד ב-1% בחישוב שנתי בחודשים אפריל – יוני, לאחר עלייה של 2.9% בשלושת החודשים הראשונים של השנה. ביצוא הסחורות לסין נרשמה ירידה חדה של 14% בחודשים אפריל-יוני, בהמשך לירידה חדה עוד יותר, של כ-20% בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן