חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לעשירים בלבד: המיליארדר רכש שלד דינוזאור תמורת כ-45 מיליון דולר

המיליארדר האמריקאי קונה את השלד הגדול ביותר של סטגוזאורוס המכונה "אפקס" תמורת 44.6 מיליון דולר ובכך מנפץ את שיאי המכירה הפומבית • גריפין הוא מייסד ומנכ"ל קרן הגידור Citadel ומדורג במקום ה-35 בעושרו בעולם, לפי מדד בלומברג

בן 150 מיליון שנה, הדינוזאור "Apex" | צילום: שאטרסטוק

המשקיע המיליארדר קן גריפין, מייסד ומנכ”ל קרן הגידור Citadel, רכש בשבוע שעבר שלד דינוזאור מסוג סטגוזאורוס היורה מאוחר תמורת 44.6 מיליון דולר ובכך הפך למאובן היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית.

הסטגוזאורוס בן ה-150 מיליון שנה בשם “אפקס” (Apex) מתנשא לגובה 3.3 מטרים רגל ובאורך של 8.2 מטרים, התגלה ב-2022 בקרקע פרטית במדינת קולורדו שבבעלות חוקר המאובנים המסחרי ג’ייסון קופר. “אפקס נולדה באמריקה והולכת להישאר באמריקה!” אמר גריפין לאחר המכירה.

בשנת 2018, גריפין העניק 16.5 מיליון דולר למוזיאון ‘פילד’ בשיקגו על מנת לסייע במימון התצוגה של הדינוזאור הגדול ביותר שהתגלה אי פעם – אוכל עשב ענק וארוך צוואר מארגנטינה.

זו לא הרכישה הראשונה של גריפין במכירות פומביות. בשנת 2021, הוא שילם 43.2 מיליון דולר עבור עותק מהדורה ראשונה של החוקה האמריקאית, מאוחר יותר הוא השאיל אותו למוזיאון ‘קריסטל ברידג’ס’ לאמנות אמריקאית בארקנסו.

קן גריפין מדורג במקום ה-35 בעושרו בעולם והוא מוערך ב-41.8 מיליארד דולר לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן