חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשורה לאילת: מפעלי חברת מלח הארץ בעיר יפונו לטובת הקמת אלפי יחידות דיור

רשות מקרקעי ישראל הגיעה להסדר אחרי מאבק משפטי ארוך עם חברת מלח הארץ – מפעלי המלח בשטח של 930 דונם יפונו לטובת הקמת פרויקטים למגורים • שווי הקרקע שתפונה – כ-2.5 מיליארד שקל • הקרקעות יפונו בשתי פעימות ורמ"י תוכל להתחיל לשווק אותן ליזמים עוד לפני הפינוי המלא

אילת | צילום: שאטרסטוק

בשורה גדולה לאילת: אלפי יחידות דיור יוקמו בשטחי מפעלי המלח שיפונו בכניסה לעיר. רשות מקרקעי ישראל מדווחת על הסכם פשרה שהושג עם חברת מלח הארץ, יצרנית המלח הגדולה בישראל,  לאחר מאבק משפטי ארוך של עשרות שנים. לפי ההסכם, החברה תפנה קרקעות בהיקף של 930 דונם בצפון אילת לטובת בניית אלפי יחידות דיור, שטחי תיירות, מסחר ותעסוקה. מפעל המלח של החברה בעיר יועבר לעברונה. על פי רמ”י מדובר בהחזרת קרקע למדינה בשווי של כ-2.5 מיליארד שקל. העלות הכוללת של ההסדר עומדת על 180 מיליון שקל.

ההסדר שהגיעה אליו רשות מקרקעי ישראל עם החברה מלח הארץ, שנמצאת בבעלות פורטיסימו, הושג, כאמור, לאחר שנים ארוכות של הליכי משא ומתן ומאבקים משפטיים, במסגרת ההסכם נקבע כי החברה תפנה את השטח בשתי פעימות, בשלב הראשון יפונה מרבית השטח כ-800 דונם בתוך 3.5 שנים, כאשר רשות מקרקעי ישראל תוכל להתחיל לשווק את הקרקע ליזמים עוד קודם לכן. בפעימה השנייה החברה תפנה את יתרת השטח, קרקעות בהיקף של 130 דונם, עד 7 שנים מיום חתימת החוזה, גם את הקרקעות האלה תוכל רמ”י להתחיל לשווק לפני הפינוי.

בתוך כך, רשות מקרקעי ישראל מדווחת על הסכם נוסף באילת הנוגע לפינוי מפעל האצות בעיר, הנמצא בסמוך לברכות המלח. פינוי השטח יוביל לבניית 500 יחידות דיור נוספות ושטחי מלונות בתוך חצי שנה. מדובר בקרקעות בהיקף 110 דונם, על פי ההסכם עם החברה שבבעלותה מפעל האצות, פינוי השטח יהיה מהיר ולא יאוחר מעד חצי שנה מיום חתימת ההסכם. רמ”י תשלם עבור הקרקע כ-41 מיליון שקל.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן