חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך מנסים לעודד קונים: כ-19% מהבתים בארה”ב חוו ירידת מחירים השנה

מוכרי הבתים האמריקנים שרצו להיפטר מהנכס נאלצו למכור במחיר נמוך יותר וכך נרשם שיעור גבוה של בתים ודירות שחוו ירידות מחירים בשנה האחרונה • הנה הערים בארה"ב שבהן היו הכי הרבה בתים שנמכרו בהנחות

בניין דירות טיפוסי בפרברי ארה"ב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

על ארקע העלייה בריבית על המשכנתאות יותר ויותר מוכרי דירות בארה”ב מורידים את מחירי הדירה. על פי נתוני חודש יולי כ-19% מהדירות בארה”ב זכו להורדת מחירים,  מדובר בעלייה של 3.4% במספר הדירות המוצעות בהנחה בהשוואה לשנת 2023, כך על פי כתבה שפורסמה ב”ביזנס אינסיידר”. סיבת הורדת המחיר היא עיכובים משמעותיים מצד הקונים בהצעת הצעות לרכישה. הריבית הגבוהה על המשכנתאות היא המניע המרכזי שגורם לירידה בביקושים לדירות ומאלץ את המוכרים להוריד מחירים.

אז הנה עשר הערים שיש בהן הכי הרבה מוכרי דירות שמורידים את מחירי הדירה כרגע, חברת המחקר Realtor.com ניתחה נתונים מ-50 הערים הגדולות בארה”ב וקבעה באילו ערי מטרופולין נרשמה העלייה הגבוהה ביותר במספר הדירות שמחיריהן ירדו מיולי 2023 עד יולי 2024.

העיר שבה שיעור הדירות שחוו ירידות מחירים היה הגבוה ביותר השנה היא דנבר עם יותר מ-32% מהבתים שם שמחירם הופחת, המחיר ההממוצע בעיר לדירה עומד על 627 אלף דולר.

גם בעיר טמפה שבפלורידה כ-30% מהדירות חוו ירידות מחירים, בעיר פיניקס באריזונה כ-28% מבעלי הבתים שם נאלצו להוריד מחירים כאשר המחיר החציוני לדירה בעיר עומד על 528 אלף דולר. בעיר שרלוט בצפון קרוליינה, המוכרים גם שם נאלצו להוריד מחירים, שיעור הבתים עם הורדת מחירים עמד על 24% השנה, עלייה של כ-10% במספר הבתים שהוצעו במחיר מוזל יותר בהשוואה לשנה שעברה.

בעיר סקרמנטו בקליפורניה, כ-20.8% מהבתים בעיר חוו ירידת מחירים, כאשר המחיר בחציוני לדירה בעיר עומד על 625,500 דולר.

בחוף וירג’יניה כ-20% מהבתים חוו ירידות מחירים והמחיר החציוני לדירה עומד על כ-400 אלף דולר. בעיר ראלי בצפון קלויינה גם שם אחוז הבתים עם הורדת מחירים ביולי 2024 עוד על 20%.

באטלנטה שיעור הבתים שזכו להורדת מחיר עומד על יותר מ-24% והמחיר הממוצע לירה בעיר הוא כ-400 אלף דולר. שיעור גבוה יותר של בתים שהופחתו מחיריהם השנה נמצא בעיר ג’קסוונוויל בפלורידה, שם 27.6% מהדירות נחתכו השנה עם מחיר ממוצע של 419 אלף דולר לדירה.

בסן דייגו בקליפורניה המחיר ההמוצע לדירה הוא גבוה יותר ועומד על כ-מיליון דולר אבל כ-19% מהבתים בעיר חוו ירידות מחירים השנה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן