חברת אמזון פרסמה היום (חמישי) את תוצאותיה לרבעון השלישי, שהביאו לעלייה חדה בערך המניה במסחר הממושך. אמזון דיווחה על רווח של 1.43 דולר למניה – מעל תחזיות האנליסטים של 1.14 דולר, והכנסות של 158.88 מיליארד דולר, מעל תחזית שעמדה על 157.2 מיליארד דולר.
הכנסות שירותי האינטרנט של אמזון (AWS) הגיעו ל-27.4 מיליארד דולר, קרוב לתחזיות האנליסטים של 27.5 מיליארד דולר, וייצגו גידול שנתי של 19%. צמיחה זו מהווה התקדמות משמעותית לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז נרשמה עלייה מתונה יותר של 12%. עם זאת, AWS צומחת בקצב איטי יותר מהמתחרות מיקרוסופט וגוגל, שהציגו צמיחה של 33% ו-35% בהתאמה בעסקי הענן שלהן.
במקביל, יחידת הפרסום של אמזון צמחה ב-19% בהכנסות, שהסתכמו ב-14.3 מיליארד דולר ברבעון – בהתאם לציפיות האנליסטים. נתונים אלה מבליטים את המומנטום החיובי בתחום הפרסום, שממשיך לשפר את ביצועי החברה לצד עסקי הליבה.
לאור התוצאות החיוביות, אמזון צופה הכנסות של 181.5 עד 188.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, המייצגות צמיחה שנתית של 7%-11%. למרות הציפיות, הערכת האמצע של טווח זה, העומדת על 185 מיליארד דולר, נמוכה מעט מהתחזית הממוצעת של האנליסטים – 186.2 מיליארד דולר.
הרווח התפעולי של החברה זינק ב-56% ל-17.4 מיליארד דולר, כתוצאה מהתמקדות החברה בייעול וקיצוץ עלויות. מנכ”ל אמזון, אנדי ג’סי, הוביל את מאמצי התייעלות החברה, וצמצם כ-27,000 משרות מאז תחילת 2022, תוך ארגון מחדש של הצוותים.
ענקיות הטכנולוגיה נלחמות על הובלה בשוק
תוצאות אמזון ואפל היום (חמישי) חותמות שבוע רווי בדיווחים רבעוניים של חברות טכנולוגיה מובילות, שכללו את אלפבית, מיקרוסופט ומטא. בעוד שאלפבית הציגה תוצאות חיוביות בתחום הענן, מיקרוסופט אכזבה את המשקיעים עם תוצאות פושרות, ומטא הזהירה על האצה בהוצאות תשתית בשנה הקרובה.