חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמריקן אקספרס מדווחת על רווחים חזקים ומעלה תחזיות לשנה הקרובה

הכנסות שיא ברבעון השלישי לצד צמיחה בהוצאות כרטיסים וביצועי אשראי יציבים • מנכ"ל החברה: "הכנסותינו ברבעון השלישי הגיעו לשיא של 16.6 מיליארד דולר – עלייה של 8% משנה שעברה"

אמריקן אקספרס | צילום: שאטרסטוק

חברת אמריקן אקספרס דיווחה ביום שישי על רווח נקי של 2.51 מיליארד דולר (3.49 דולר למניה), בהשוואה ל-2.45 מיליארד דולר (3.30 דולר למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי יו”ר ומנכ”ל החברה, סטיבן ג’יי סקורי, הרבעון הנוכחי ממחיש את עוצמת המודל העסקי של החברה. “הכנסותינו ברבעון השלישי הגיעו לשיא של 16.6 מיליארד דולר – עלייה של 8% משנה לשנה – ואנו מעדכנים את תחזית הרווח השנתית שלנו ל-13.75–14.05 דולר למניה.”

עלייה בהוצאות כרטיסים וביצועי אשראי חזקים

ברבעון השלישי, הוצאות מחזיקי הכרטיסים גדלו ב-6%, בעוד שהכנסות מעמלות עלו ב-18%. בנוסף, אמריקן אקספרס משכה כ-3.3 מיליון לקוחות חדשים לכרטיסי הפרימיום שלה, עם שיעורי שמירה גבוהים וביצועי אשראי יציבים.

החברה ממשיכה לרענן את מוצריה, עם 40 חידושים שהושקו ברחבי העולם מתחילת השנה, כולל גרסה חדשה לכרטיס ה”גולד” בארה”ב. “הרענון מעודד צמיחה משמעותית במיוחד בקרב צרכנים צעירים מדור המילניום והדור Z, המהווים 80% מהחשבונות החדשים לכרטיס הזהב,” ציין סקורי.

כרטיס הזהב של אמריקן אקספרס | צילום: שאטרסטוק

צמיחה ברווחים מריבית ויציבות פיננסית

הכנסות החברה, בניכוי הוצאות ריבית, עלו ל-16.6 מיליארד דולר, נתמכות בגידול בהלוואות ובהוצאות מחזיקי הכרטיסים. יחד עם זאת, ההפרשות להפסדי אשראי עלו ל-1.4 מיליארד דולר, לעומת 1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה, בשל גידול ביתרות ההלוואות.

שיעור המחיקות נטו ירד מ-2.1% ברבעון הקודם ל-1.9% ברבעון הנוכחי, מה שמעיד על שיפור קל בביצועי האשראי.

עלייה בהוצאות תפעול ושיווק

הוצאות החברה הסתכמו ב-12.1 מיליארד דולר, עלייה של 9% לעומת השנה שעברה, בעיקר בשל גידול בהוצאות על מעורבות לקוחות ושימוש מוגבר בהטבות נסיעה. גם ההשקעות בשיווק ותפעול עלו כחלק ממאמצי הצמיחה של החברה.

שיעור המס האפקטיבי של אמריקן אקספרס עמד על 21.8%, בהשוואה ל-20.9% אשתקד, בעקבות הטבות מס חד-פעמיות שנרשמו בשנה שעברה.

אמריקן אקספרס, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

תחזיות לשנה הקרובה

בהתבסס על תוצאות הרבעון, החברה מעלה את תחזית הרווח השנתית למניה ל-13.75–14.05 דולר, וממשיכה לצפות לצמיחה שנתית בהכנסות בטווח של 9%, בהתאם לתחזיות הקודמות.

לדברי סקורי, “המומנטום שלנו מוכיח שאנחנו משקיעים בתחומים הנכונים להמשך צמיחה ושיפור חוויית הלקוחות שלנו.”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן