בסקר הלמ"ס נדגמו מנהלים של 58 אלף עסקים בהם מועסקים לפחות 5 עובדים במשרה. מתוך סך אוכלוסיית העסקים שנפקדו, בכ-33% מהעסקים מאפשרים כיום עבודה מהבית באופן מובנה ומוסדר בהיקף כלשהו.
בכ-15% מהעסקים בענפי התעשייה, ללא היי-טק, מוצעת אפשרות של עבודה מהבית בהיקף כלשהו. האפשרות של עבודה מהבית נפוצה יותר בעסקים גדולים (שבהם יותר מ-250 מועסקים); כ-39% מעסקים אלו מאפשרים עבודה מהבית בהיקף כלשהו.
בכ-12% מהעסקים בענף המסחר מוצעת אפשרות לעובדים לעבוד מהבית. בעסקים גדולים (שבהם יותר מ-100 מועסקים) האפשרות של עבודה מהבית נפוצה יותר – 20% מהעסקים. בכ-81% מהעסקים בענפי שירותי ההייטק ניתנת אפשרות של עבודה מהבית בהיקף כלשהו, בכ-59% מסך העסקים בשירותי ההייטק מאפשרים יותר משני ימי עבודה מהבית. בכ-35% מהעסקים בענפי שירותים ללא הייטק מוצעת אפשרות של עבודה מהבית. בכ-42% מהעסקים בענפי תעשייה עילית מוצעת אפשרות של עבודה מהבית בהיקף כלשהו.
נמשכת מגמת הירידה בחברות המאפשרות עבודה מהבית
עלייה נרשמה בהיקף חברות ההייטק שאינן מאפשרות עבודה מהבית כלל – מכ-4% מהעסקים במרץ 2023 לכ-19% ביוני האחרון. תופעה זו תואמת למגמה העולמית של צמצום העבודה מרחוק לאחר תום משבר הקורונה. בניגוד למגמת צמצום העבודה מרחוק בחברות ההייטק, בענפי הכלכלה האחרים נמצאה עלייה בהיקף העסקים המאפשרים עבודה מהבית. בענפי השירותים נצפתה עלייה של 10 נקודות האחוז – מכ-25% בשנת 2023 לכ-35% בסקר הנוכחי.
74% מעסקי המזון צופים שיעלו מחירים
בסך אוכלוסיית העסקים שנפקדו, ביותר מ-47% מהעסקים מעריכים כי מחירי המוצרים שלהם יעלו בשנה הקרובה, וב-5% בלבד מצפים שמחיריהם ירדו. בעסקים הגדולים (שבהם יותר מ-250 מועסקים) הצפי לעליית מחירים נמוך יותר.
בכ-46% מהעסקים בענפי התעשייה ובכ-63% מהעסקים בענף המסחר מעריכים כי המחירים יעלו בשנה הקרובה. הציפייה לעלייה במחירים נפוצה פחות בעסקים הגדולים.
בענף שירותי מזון ומשקאות בכ-74% מהעסקים צופים עליית מחירים (הנתון הגבוה ביותר מסך הענפים באוכלוסיית הסקר). בכ-12% מהעסקים בענף זה צופים ירידה במחירים בשנה הקרובה.
בשנת 2022 בכ-36% מהעסקים בענפי המזון והמשקאות צפו עליית מחירים בשנה הקרובה לעומת כ-74% בסקר הנוכחי, עלייה של כ-38 נקודות האחוז. בשנת 2022 בכ-49% מהעסקים בענפי המסחר צפו עליית מחירים בשנה הקרובה לעומת כ-63% בסקר הנוכחי, עלייה של כ-14 נקודות האחוז.