חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המרוץ ל-AI: אמזון תשקיע עוד 2.75 מיליארד דולר בחברת הבינה המלאכותית אנתרופיק

כחלק מעסקת ענק עם חברת הבינה המלאכותית אנתרופיק, אמזון תשלם עוד 2.75 מיליארד דולר • המהלך מייצג את המאמצים האגרסיביים של ענקית המסחר המקוון להתרחב לתחום הבינה המלאכותית כדי לעמוד בקצב של יריבות כמו מיקרוסופט וגוגל

אמזון ואנתרופיק | צילום: שאטרסטוק

מרוץ החימוש הטכנולוגי החדש: ענקית המסחר אמזון תשקיע עוד 2.75 מיליארד דולר כדי לתמוך בסטארט-אפ הבינה המלאכותית Anthropic, בנוסף ל- 1.25 מיליארד דולר שכבר הוציאה. זו תהיה ההשקעה החיצונית הגדולה ביותר שלה, שכן היא מנסה להשיג יתרון במרוץ הבינה המלאכותית.

כזכור, בספטמבר 2023, הודיעה אמזון כי בכוונתה להשקיע עד 4 מיליארד דולר בחברת הבינה המלאכותית אנתרופיק (Anthropic). בשלב הראשוני מתכוונת אמזון השקיעה 1.25 מיליארד דולר לרכישת החזקת מיעוט בחברה.

Anthropic, הוא סטארט-אפ שבסיסו בסן פרנסיסקו ונחשב כחברה המובילה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית. מודל היסוד והצ’אטבוט שלו “קלוד” מתחרה ב-OpenAI וב-ChatGPT. אמזון תשמור על נתח מיעוט בחברה ולא יהיה לו מושב דירקטוריון, אמרה החברה. העסקה נחתמה בהערכה האחרונה של סטארט-אפ הבינה המלאכותית, שעמדה על 18.4 מיליארד דולר, כך לפי חדשות CNBS.

תצליח להתחרות ביריבות כמו מיקרוסופט וגוגל? חברת המסחר המקוון, אמזון | צילום: שאטרסטוק

במהלך השנה האחרונה סגרה אנתרופיק חמש עסקאות מימון שונות בשווי של כ-7.3 מיליארד דולר. המוצר של החברה מתחרה ישירות ב-ChatGPT של OpenAI הן בעולם הארגוני והן בעולמות הצרכנים, והוא הוקם על ידי מנהלי מחקר ועובדים לשעבר של OpenAI. החברה אמרה כי הדגמים החדשים שלה גברו על הצ’אטבוט של גוגל ושל OpenAI.

המהלך של אמזון הוא האחרון בבליץ ההוצאות בקרב ספקי ענן כדי להיות חלק ממרוץ אחר ה-AI. “בינה מלאכותית גנרטיבית עומדת להיות הטכנולוגיה המהמרת ביותר של זמננו, ואנו מאמינים ששיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם Anthropic ישפר עוד יותר את חוויות הלקוחות שלנו, ומצפה להמשך”, כך מסרו באמזון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן