חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לידיעת בעלי רכב היוקרה: רשות המיסים מסמנת גביית מס ברכישת האמר חשמלי

ברשות המיסים פרסמו נייר עמדה חריג לפיו בעלי רכבי האמר החשמלי שעד כה קיבלו קיזוז במע"מ לא אמורים יותר לקבל את הקיזוז הזה כיוון שמדובר ברכב פרטי ולא ברכב מסחרי • עד כה האמר החשמלי הוגדר כרכב מסחרי בשל משקלו הכבד – 3.5 טונות אך לטענת רשות המיסים: " מדובר ברכב יוקרתי הפונה לקהל המחפש רכב פנאי"

עמדת טעינה לרכב חשמלי | צילום: שאטרסטוק

רשות המיסים מפרסמת היום (שלישי) נייר עמדה חריג הקובע את עמדתה באשר לרכב ההאמר החשמלי: לא ניתן לקזז את המע”מ בגין רכישת הרכב מכיוון שמדובר ברכב פרטי ולא ברכב מסחרי.

בשל משקלו הכבד של האמר החשמלי, יותר מ-3.5 טונות , הוא מסווג מבחינה חוקית כרכב מסחרי ובשל הגדרתו כרכב מסחרי בעלי הרכב למעשה הצליחו לקבל את הקיזוז במע”מ בגין הרכישה. כעת רשות המיסים מפרסמת את נייר העמדה במטרה להוכיח כי בעלי הרכב משתמשים בו יותר כרכב פנאי ולא כרכב עבודה ולכן הוא אינו עולה להגדרות של רכב מסחרי. בנייר העמדה מציינת הרשות כי על פי בדיקה שערכה, נכון לחודש אוגוסט 2024,  57% מהבעלים של הרכב האמר החשמלי הם פרטיים ורק 43% הם עסקיים.

משמעות הקביעה היא שבעלי עסקים הרוכשים רכבי האמר לא יוכלו לקזז את מס התשומות הכלול בחשבונית המס מחבות המע”מ הכוללת של העסק שלהם, למעט החריגים המנויים בתקנות מע”מ. רשות המיסים מפרטת בנייר העמדה מדוע האמר החשמלי עונה להגדרה של רכב פרטי למרות העובדה שמדובר ברכב כבד. בין הסיבות המרכזיות שמציגה רשות המיסים היא העובדה שהרכב פונה לקהל המחפש רכב לשימוש פנאי והשימוש הנמוך של משתמשים מסחריים.

לגבי ‘רכב האמר’ המסווג ברישיון כרכב מסוג 2N משא פתוח, גם הוא נחשב רכב פרטי למרות משקלו הכבד של יותר מ-3,500 ק”ג, “מדובר ברכב יוקרתי עם חמישה מקומות ישיבה, עם מאפייני נוחות ועם ארגז קטן יחסית. מבדיקה שנערכה לרכבים מהדגמים האמורים, קיימים להם מאפיינים של רכבים העונים לשימוש פנאי – כגון נוחות, התאמה לשטח קשה, חוויית נהיגה, חלון בגג, בקרת שיוט אדפטיבית, עיצוב חיצוני ופנימי, מולטימדיה מתקדמת”, נכתב בנייר העמדה.

עוד מציינת רשות המיסים בנימוקה כי מדובר ברכב פרטי, “רכבים מדגמים אלה מופנים לקהל לקוחות שמחפש רכב נוח, חדשני המתאים למטרות בילוי ומשווקים ככלי רכב לשימוש פרטי ולא ככלי רכב לעבודה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן