חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות הריבית הגבוהה: עלייה חדה של 8.6% ברכישות בכרטיסי אשראי ברבעון הראשון

מכל הבא ליד: הגידול בצריכה נרשם בכל הענפים ובמיוחד בהלבשה, הנעלה, ריהוט ויתר מוצרי התעשייה – עלייה של כ-20% • העלייה בצריכה עשויה להצביע על כך שהאינפלציה לא מתמתנת

קניון עזריאלי בת"א | צילום: שאטרסטוק

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרבעון הראשון של השנה, החודשים ינואר-מרץ, עולה כי חלה עלייה של 8.6% בסך הרכישות של הציבור בכרטיסי אשראי.

מדובר בעלייה של 7.4% ברכישות מוצרים ושירותים אחרים, כולל דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות; עלייה של 7.5% ברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל); עלייה של 19.8% ברכישות מוצרי תעשייה, כולל הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, כולל בבתי כל-בו ורהיטים; עלייה של 4.6% ברכישות שירותים, כולל שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה.

הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחסות לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.

הנתונים תואמים את המגמות בארה”ב, בה נרשם גידול בצריכה הפרטית למרות הריבית הגבוהה, מה שהביא אמש (רביעי) את הבנק המרכזי שם להותיר את הריבית על כנה. העלייה בצריכה עשויה להצביע על המשך מגמת האינפלציה, שכן ברמת ביקושים גבוהה אין לסוחרים מוטיבציה להוריד מחירים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן