מנכ"ל דלתא איירליינס אמר אתמול (רביעי) שתקלת המחשוב העולמית שנגרמה בשל עדכון של חברת CrowdStrike שהפריעה לפעילות הטיסה שלה מוקדם יותר החודש, והותירה אלפי נוסעים תקועים, עלתה לחברת התעופה כ-500 מיליון דולר תוך 5 ימים.
התקלה פגעה בדלתא יותר מרוב מתחרותיה והיא נאלצה לבטל יותר מ-5,000 טיסות כתוצאה מהתקלה, שעצרה עסקים ברחבי העולם כאשר עדכון תוכנה כושל של חברת CrowdStrike, חברת אבטחת סייבר גדולה, קטע את פעילותם של מיליוני משתמשי מיקרוסופט ווינדוס.
"אין לנו ברירה", אמר אד באסטיאן, מנכ"ל חברת התעופה דלתא איירליינס לגבי פעולה אפשרית נגד קראודסטרייק בריאיון ל-CNBC. "אנחנו לא מחפשים למחוק אותם, אבל אנחנו מחפשים לוודא שנקבל פיצוי על מה שהם עולים לנו. חצי מיליארד דולר בחמישה ימים".
בסטיאן התנצל בפני לקוחות דלתא ואמר שחברת התעופה, המסתמכת במידה רבה על שירותי הטכנולוגיה של מיקרוסופט ו-CrowdStrike, ספגה את הפגיעה הקשה ביותר מההפסקה. כתוצאה מכך, החברה נאלצה לאפס ידנית 40,000 מערכות מחשב, כך אמר המנכ"ל.
דלתא ביטלה יותר מ-5,500 טיסות ביומיים שלושה הראשונים לאחר ההשבתה, לפי ספקית נתוני התעופה Cirium. דלתא ושלוחותיה האזוריות היוו כשני שלישים מכל הביטולים ברחבי העולם ביום שני, כולל כמעט כלל הביטולים בארצות הברית.