חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות המלחמה: מענק חד-פעמי חדש לניצולי השואה

מענק חד-פעמי חדש בסך 220 אירו יקבלו כ-113,000 ניצולי השואה בישראל מקרן חירום חד-פעמית בהסכמת ממשלת גרמניה • זאת בנוסף לקרן הייעודית למפונים מהמלחמה, שנפתחה בדצמבר 2023 • מנכ״ל ועידת התביעות: "חווית חוסר הביטחון בישראל מציפה מחדש את הטראומה"

אדם המשתייך לאוכלוסיית הגיל השלישי | צילום: שאטרסטוק

כל ניצולי השואה המוכרים על ידי ממשלת גרמניה, ושהיו תושבי ישראל ב-1 בינואר 2024, יקבלו מענק של 220 אירו, ללא קשר לסוגי הפיצויים להם היו זכאים לפני כן. המענק מועבר מקרן הסולידריות עם ישראל, קרן חירום חד פעמית שנפתחה מתוך הכרה בצורך הדחוף לסיוע, במיוחד, לניצולי השואה המתגוררים באזורי העוטף ובצפון.

בעקבות הסכם בין ממשלת גרמניה לרשות לזכויות ניצולי השואה בישראל ולוועידת התביעות, יועבר מהקרן סכום כולל בסך של 25 מיליון אירו, שיחולק לכ-113,000 ניצולי שואה בישראל. ועידת התביעות החלה בביצוע התשלום החד פעמי בסך 220 אירו במרץ 2024. תשלומי הקרן משולמים בנוסף לתשלומי הקרן הייעודית למלחמת חרבות ברזל שנפתחה בדצמבר 2023 בעבור ניצולי השואה אשר התגוררו בדרום ובצפון באזורים שמהם פונתה האוכלוסייה.

ראש ממשלת גרמניה, אולף שולץ | צילום: רויטרס

ח”כ אורי מקלב, סגן השר במשרד ראש הממשלה האמון על הרשות לזכויות ניצולי השואה: “עם פרוץ המלחמה עמדה ממשלת גרמניה עם הרשות לניצולי שואה במשרד ראש הממשלה בקשר בכדי לראות כיצד ניתן לסייע לניצולים החיים בישראל בצרכים המיוחדים להם, שיתוף הפעולה עם ועידת התביעות הינו דבר מבורך אשר מעצים את הסיוע והעזרה לניצולים. מענק הסכום הכולל של 25 מיליוני יורו לניצולים הם עזרה וסיוע מידי ומעבר לכך יש במענק זה אמירה של הזדהות עם כל אחד ואחד מהניצולים בארץ”.

גרג שניידר, מנכ״ל ועידת התביעות: “שורדי השואה החיים איתנו היום חוו בצעירותם את הרוע האנושי הנורא מכל. עבורם, ישראל הפכה למקום מפלט, ולבית שלעולם לא יצטרכו לעזוב. חווית חוסר הביטחון בישראל מציפה מחדש את הטראומה ודורשת מסגרת תומכת ומעטפת של שירותים נלווים. אנו נמשיך בפעילות מיפוי הצרכים של שורדי השואה כיוון שהמחשבה כי יצטרכו לחוות פעם נוספת בחייהם את אותן התחושות שחוו בצעירותם – בלתי נתפסת”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן