חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: סוני מנהלת מגעים לרכישת קטלוג המוזיקה של קווין במיליארד דולר

לפי הדיווחים, אם העסקה אכן תצא לפועל היא תהיה הגדולה ביותר אי פעם • נכון להיום, הסכום הגדול ששולם על קטלוג של אומן היה של ברוס ספרינגסטין, בכ-500 מיליון דולר • עסקות מהסוג הזה הפכו לנחשקות במיוחד בשנים האחרונות ואף משתלמות כלכלית

הקטלוג של להקת QUEEN | צילום: שאטרסטוק

על פי הדיווחים, סוני מיוזיק מנהלת משא ומתן לרכישת הקטלוג של להקת הרוק האגדית Queen, בו נכללים להיטים כמו ‘Bohemian Rhapsody’ ו-‘Radio Ga Ga’, כך לפי בלומברג. 

אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה הגדולה ביותר מסוגה – מעבר לסכום המוערך של 500 מיליון דולר ששילמה סוני על מנת לרכוש את הקטלוג של ברוס ספרינגסטין בסוף 2021.

הדיווחים מגיעים מסוכנות הידיעות בלומברג, שמצטטים מקורות שאמרו שסוני “עובדת כעת עם משקיע אחר” על עסקה ש”עלולה להסתכם במיליארד דולר”. עוד הוסיפו בבלומברג כי המשא ומתן “נמשך וייתכן שלא יביא להסכם”, אך עסקה פוטנציאלית תכלול “מרצ’נדייז והזדמנויות עסקיות אחרות” – הכוללת זכויות על לוגואים וקליפים.

לקווין יש 52 מיליון מאזינים חודשיים בספוטיפיי, מה שהופך את הקטלוג של הלהקה לאחד הנחשקים ביותר. דיונים על המכירה מתקיימים מאז השנה שעברה, ואם העסקה של מיליארד דולר (922 מיליון אירו) תצא לפועל, היא תהיה הגדולה מסוגה – מעבר ל-500 מיליון דולר (461 מיליון אירו) המוערך שסוני שילמה כדי לרכוש הקטלוג של ברוס ספרינגסטין בסוף 2021.

המוזיקאי ברוס ספרינגסטין | צילום: שאטרסטוק

ההשקעה משתלמת: מבוב דילן, להקת קיס ודיוויד בואי, ההשקעות הללו אטרקטיביות ביותר מכיוון שניתן להשתמש בשירים בסרטים או בפרסומות והם מייצרים תמלוגים לבעלי הזכויות. סוני רכשה את הקטלוג של ברוס ספרינגסטין ב-2021, והשנה, החברה רכשה 50% מניות בקטלוג המוזיקה של מייקל ג’קסון מעזבונו של הזמר המנוח תמורת כ-600 מיליון דולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן