חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ועדת הכספים אישרה: דואר ישראל יופרט עד לסוף החודש הבא

רשות החברות: נוצרו התנאים האופטימליים להפרטה, לאחר שהדואר רשם רווח תפעולי של כרבע מיליארדי שקלים • המתווה אושר על ידי האוצר והעובדים • ברשות החברות הממשלתיות הציגו כי הצפי הוא שעד לסוף החודש הבא יועבר תשלום התמורה ומניות המדינה לרוכש

דואר ישראל, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ועדת הכספים אישרה את מתווה ההפרטה של דואר ישראל. הצווים וההצעות שאישרה הוועדה מעגנים את מתווה ההפרטה, המרת הלוואות המדינה להון בעלים וצווי אינטרסים חיוניים של המדינה בחברת דואר ישראל ובבנק הדואר. במהלך הדיונים הוצג כי הצפי הוא שבחודשים הקרובים יועבר תשלום התמורה ויועברו מניות המדינה לרוכש.

במהלך הדיונים הציגה רשות החברות נתונים לפיהם בשנת 2023 החברה רשמה הכנסות בגובה 1.623 מיליארד שקל ורווח תפעולי של כ-252 מיליון שקלים, לעומת שנת 2022 בה נרשמו 1.532 מיליארד שקלים והפסד תפעולי של כ-977 מיליון שקל, כאשר 790 מיליון הינם בגין הוצאה חד פעמית בשל פרישת עובדים. נכון להיום יש כ-4,000 עובדים בחברה.

עוד הוצג, כי תהליך ההפרטה כולל הליך תחרותי למכירת 100% מהמניות למשקיע פרטי. כן צוין כי ההפרטה משולבת בהסכם הבראה במימון ובתמיכת משרד האוצר, והיא כוללת יצירת תשתית רגולטורית תומכת של משרד התקשורת. עוד צוין כי עובדי הדואר שותפים מלאים להפרטה ותומכים בה.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הסיבות להפרטה כוללות את חוסר היכולת להתחרות ביעילות בענף הדואר, המביא להפסדי עתק ולפגיעה בתפקוד הענף. לפי הנתונים שהוצגו נוצרו כעת תנאים אופטימליים להפרטה, כגון: הסכם מימון – (ספטמבר 2022) תכנית הבראה בחברה בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקלים, הסכם קיבוצי שנעשה בספטמבר 2022 ובו צומצמו 1,050 משרות בשתי פעימות ובפברואר 2023 נעשו התאמות רגולציה ובה הושלמה רפורמה רגולטורית בה תוקן חוק הדואר, תקנות המשנה והרישיון הכללי.

ברשות החברות הממשלתיות הציגו כי הצפי הוא שעד לסוף החודש הבא יועבר תשלום התמורה ויועברו מניות המדינה לרוכש. במהלך הדיונים שקיימה הוועדה, העלו חברי הוועדה תהיות בעניינים שונים לגבי עתיד השירות בדואר ככלל ובפרט המשמעויות של סגירת הסניפים, פגיעה בשירות בפריפריה, פגיעה בשירות לאזרחים התלויים בדואר דוגמת אזרחים ותיקים המפקידים בדואר קצבאות, שאלות לגבי הנחות לזכאים, וכן שאלות לגבי עתיד העובדים שאמורים להמשיך לעבוד בדואר, וזכייני הדואר.

סניף דואר ישראל בת"א | צילום: יוסי אלוני/פלאש 90

ברשות החברות, במשרד התקשורת ובחברת הדואר, השיבו כי הרגולציה שחלה על הדואר תמשיך לחול ללא שינוי גם על החברה החדשה שתחליף את דואר ישראל, בהתאמה לחוק הדואר. בנוסף, נאמר, כי צווי האינטרסים מעגנים את הדבר, ומאפשרים לרשויות התערבות במידת הצורך, וכי גם הפריסה של הסניפים, כללי השירות וההנחות לזכאים ימשיכו לחול לפי חוק הדואר וכללי הרגולטור.

לעניין בקשת חברי הכנסת לשיפור שירותי הדואר בחברה הערבית, צוין כי בשנת 2023 לא צומצמו סניפים במגזר זה, וכי 90% מהצמצומים היו במרכז ולא בפריפריה. מנגד עלתה טענה מצד חברת "מסר" לתשתיות לא תקינות במגזר הערבי, המקשות על החלוקה על ידי עובדים שאינם בני המקום וצוין כי מתן המענים לכך אורך זמן רב. הוועדה קראה לגיוס עובדים מבני הישובים הערבים וציינה כי טענה זו אינה מקובלת, כאשר החובה במתן שירות הינה בכלל הישובים בארץ.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה