חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החלטה דרמטית בתיק ההגבלים העסקיים של מפתחת פורטנייט נגד גוגל

בית המשפט כופה על גוגל לפתוח את אנדרואיד לתחרות בחנויות האפליקציות במטרה לאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות ולבצע עסקאות גם דרך צד שלישי • מניית אלפבית, חברת האם של גוגל, רשמה ירידה של 2.4% בעקבות פסק הדין

חנות האפליקציות של גוגל | צילום: שאטרסטוק

שופט אמריקאי קבע היום (שלישי) כי גוגל תחויב לפתוח את מערכת ההפעלה אנדרואיד לחנויות אפליקציות מתחרות ולאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות ולבצע עסקאות גם דרך צד שלישי, כך לפי דיווח של Business Insider.

מעבר לכך, גוגל תחויב לאפשר לחנויות אפליקציות מתחרות גישה נוחה לאפליקציות של Google Play, ואינה תוכל לחייב מפתחים להשתמש בשירות התשלומים של Google Play לצורך רכישות בתוך האפליקציות. מטרת הצעדים הללו היא לאפשר למשתמשי אנדרואיד יותר אפשרויות ולמנוע מונופול של גוגל בשוק האפליקציות.

הפסיקה מהווה חלק מתיק ההגבלים העסקיים שהוגש על ידי חברת Epic Games, יצרנית משחק הווידאו פורטנייט, כנגד גוגל. פסק הדין יכנס לתוקף בנובמבר, והוא כולל איסור על גוגל לשלם לחברות על השקת אפליקציות באופן בלעדי בחנות Play או על התקנה מראש של החנות במכשירים.

Epic Games, יצרנית פורטנייט | צילום: שאטרסטוק

בהודעה שפרסמה גוגל היא הודיעה בכוונתה לערער: “אנו נערער ונבקש מבתי המשפט להשהות את יישום הסעד כדי לשמור על חוויה עקבית ובטוחה למשתמשים ולמפתחים ככל שההליך המשפטי יתקדם”. החברה הוסיפה: “אנחנו נמשיך לתמוך במה שהכי טוב עבור מפתחים, יצרני מכשירים ומיליארדי משתמשי אנדרואיד ברחבי העולם”.

מניית אלפבית, חברת האם של גוגל, רשמה ירידה של 2.4% בעקבות פסק הדין.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן