חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה במלחמה: רוסיה השתמשה בטנקים רובוטיים נגד אוקראינה

הלוחמה ההתקפית הבלתי מאוישת מתקדמת צעד נוסף: רוסיה פרסה מיני טנקים ליד באחמוט, בניסיון לבצע מתקפה נגד חטיבת חיל רגלי של אוקראינה • המתקפה נחלה כישלון והכלים הושמדו במהירות באמצעות מל"טים • צפו

הכלים הרובוטיים של רוסיה מותקפים באמצעות מל"טים אוקראינים | צילום: צבא אוקראינה

לראשונה מאז פרצה המלחמה במזרח אירופה, רוסיה פרסה מיני-טנקים רובוטיים חמושים במקלעי רימונים ליד באחמוט, בניסיון לתקוף חטיבת לוחמי חיל רגלי של אוקראינה. כצפוי, הכלים הרובוטיים נחלו תבוסה בקרב שהתפתח בינם לבין מל”טים אוקראינים שזיהו את האיום ומיהרו להשמידו.

בניגוד לאוויר או למים, ניוד כלים רובוטיים על הקרקע מהווה אתגר משמעותי עבור המפעילים, שכן בשטח ישנם מכשולים רבים. זו הסיבה המרכזית לכך שלמעלה משנתיים מפרוץ המלחמה, שני הצבאות פורסים מל”טים אוויריים וימיים, אבל אף אחד מהם לא פורס כלים קרביים לא מאוישים על הקרקע.

לעומת זאת, שני הצדדים משתמשים בכלים רובוטיים לצורך אספקה, פינוי נפגעים והנחת מוקשים, משום שפעולות אלו מאתגרות פחות לעומת פעולות התקפיות.

אחד הפתרונות של אוקראינה נגד האיומים הרובוטיים האוויריים של רוסיה, הוא הצפת ערוצי רדיו מרכזיים ברעש, מה שהופך אותם לבלתי שמישים עבור מפעילי מל”טים. באזורים מסוימים השיגה אוקראינה בדרך זו עליונות אווירית מקומית.

במידה שרוסיה תבחר להרחיב את השימוש בכלים קרקעיים רובוטים, סביר להניח שאוקראינה תרחיב גם היא את הלוחמה האלקטרונית שלה במרחבים אלו, במטרה להשמיד את הכלים לפני שיספיקו לבצע פעולות התקפיות משמעותיות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן