חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחאות הפרו פלסטיניות השתלטו גם על אירופה; 125 מפגינים נעצרו באמסטרדם

גל המחאות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות מגיע לאירופה - המטרה פירקה את המאהל שהוקם באוניברסיטת אמסטרדם ו-125 בני אדם נעצרו • מחאות מתקיימות גם בפינלנד, דנמרק, גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת ובריטניה • באוניברסיטת קולומביה בארה"ב הודיעו אתמול כי טקס הסיום המסורתי השנה יבוטל בשל חששות ביטחוניים

מאהל המחאה באוניברסיטת אמסטרדם | צילום: שאטרסטוק

גל המחאות מגיע לאירופה: המשטרה ההולנדית פירקה את אוהל המחאה ועצרה היום (שלישי) 125 בני אדם במהלך הפגנה פרו-פלסטינית שגררה עימותים אלימים באוניברסיטת אמסטרדם, כך נמסר מהרשויות. בהצהרה בפלטפורמת המדיה החברתית X כי פעולתה "הכרחית כדי להשיב את הסדר על כנו" לאחר שהמחאות הפכו לאלימות. 

בהשראת המחאות בארה"ב – עשרות מפגינים כבשו ביום שני חלק בקמפוס באוניברסיטה, ודחקו במוסדות אקדמיים ברחבי הולנד לנתק קשרים עם ישראל בגלל המלחמה בעזה. בימים האחרונים נערכו הפגנות גם באוניברסיטאות בפינלנד, דנמרק, גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת ובריטניה, כך לפי סוכנות הידיעות AP. 

המשטרה מסרה בהצהרה כי היא פינתה את המחנה המאולתר לאחר שהמפגינים סירבו לפקודות חוזרות ונשנות לעזוב. "המחאה בצורה זו יצרה מצב מאוד לא בטוח, בין היתר בשל המחסומים שמנעו משירותי החירום להיכנס לקמפוס. במקרה של אסון, הפעילים עצמם עלולים להיתקע שם", אמרו במשטרה שנשארה נוכחת באזור. 

בפינלנד, עשרות מפגינים מ"סטודנטים למען פלסטין" (SFP) הקימו מאהל מחוץ לבניין הראשי באוניברסיטת הלסינקי. המפגינים אמרו שהם יישארו באתר במרכז הלסינקי עד שהאוניברסיטה, שהיא המוסד האקדמי הגדול ביותר בפינלנד, תנתק את הקשרים האקדמיים עם אוניברסיטאות ישראליות.

בדנמרק הקימו סטודנטים כ-45 אוהלים הוקמו על מחוץ לקמפוס של הפקולטה למדעי חברה. הנהלת האוניברסיטה אמרה כי הסטודנטים יכולים למחות בקמפוס אך קראה להם לכבד את הכללים. 

בגרמניה, כ-100 פעילים פרו-פלסטינים השתלטו ביום שלישי על הקמפוס באוניברסיטה החופשית בברלין (FU), הנהלת האוניברסיטה אמרה שהיא הורתה על הרחקת המפגינים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית dpa.

מחאה פרו-פלסטינית באוניברסיטת פריז, צרפת | צילום: שאטרסטוק

באיטליה, סטודנטים באוניברסיטת בולוניה, אחת האוניברסיטאות הוותיקות בעולם, הקימו בסוף השבוע מאהל מחאה. כמו גם, קבוצות של סטודנטים ארגנו הפגנות דומות ברומא ובנאפולי. 

בפריז ובלונדון קראו קבוצות סטודנטים להתכנסות לצורך הבעת "סולידריות עם הפלסטינים". ביום שישי האחרון משטרת צרפת פינתה עשרות סטודנטים מבניין במכון ללימודי פוליטיקה וממשל בפריז, המכונה Sciences Po, לאחר שארגנו מחאה.

מאות שוטרים עומדים מחוץ לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

הזירה הבאה של המחאות – צמצום טקסי הסיום: גל המחאות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים בארצות הברית ובימים האחרונים שובשו טקסים בכמה קמפוסים ברחבי ארצות הברית. 

רק אתמול (שני) אוניברסיטת קולומביה הודיעה כי החליטה לבטל את טקס סיום השנה המרכזי, שהיה אמור להתקיים ב-15 במאי. זאת בעקבות גל המחאות האלימות שנרשמו בקמפוס האוניברסיטה בשבועות האחרונים מחשש להפגנות. בהודעת האוניברסיטה נכתב הסיבה היא "ביטחונית"  וכי ייערכו אירועים נפרדים למחלקות השונות בהם יחולקו התארים לבוגרים, כך לפי רשת NBC. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה