חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי עשור של ניסיונות: אושרו תקנות למניעת זיהום שפכים מכלי שיט

מדובר בתקנות בינלאומיות שלא היה להן מקבילה מתאימה בחוק הישראלי, ולכן לא ניתן היה למנוע זיהום מי שפכים מכלי שייט • היועצת המשפטית של רשות הספנות: "הגענו לפה אחרי מסע ארוך של עשור"

מי שופכים מכלי שיט, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את תקנות הנמלים שהגיש משרד התחבורה, העוסקות במניעת זיהום משפכים מכלי שיט. התקנות נועדו להסדיר בחקיקה ישראלית את ההוראות הקבועות בעניין זה באמנה הבינלאומית למניעת זיהום הים מכלי שיט.

היועצת המשפטית של רשות הספנות והנמלים, עו”ד שירה סופר, אמרה בפתח הדיון: “הגענו לפה אחרי מסע ארוך, אלה תקנות שאנחנו מקדמים 10 שנים, בשני סבבים של אישור נוסח האמנה הבינ”ל למניעת זיהום הים”. עו”ד סופר הוסיפה כי בהתאם לכך התקנות מסדירות את הנושא, קובעות הסדרי פיקוח וחובה לשאת תעודה בינ”ל.

מנהל אגף פיקוח ובקרה ברשות הספנות, אשר קדוש, התייחס להרקת שפכים והסביר כי אם השפכים טופלו ניתן יהיה להריק אותם במרחק של 3 מייל ומעלה מהיבשה, ואם לא טופלו יש לאחסן אותם ולהריק במרחק של גדול מ-12 מייל מהיבשה. עוד אמר קדוש, כי אניית נוסעים חייבת להיות מצוידת במערכת טיפול, ולא מערכת כתישת שפכים, והמפקח בודק את המערכות האלה באוניות ישראליות כל לשנה.

יו”ר האיגוד הארצי לקציני ים, אבי לוי, ציין כי אונייה חייבת לדווח מה עשתה עם השופכין שלה. נציג עמותת צלול, נדב דסברג, ציין כי לפקחי המשרד להגנת הסביבה אין סמכות לעכב אוניה, ושאל איך אפשר לבצע חקירה. עו”ד סופר השיבה כי הפתרון הוא הטלת הערובה. לדבריה, לעיכוב כלי שיט יש משמעויות כלכליות מרחיקות לכת. יו”ר ועד עובדי נמל חיפה, שאול כרמלי, ציין כי הוא קורא לפקחי המשרד להגנת הסביבה כשיש צורך והם מטילים קנסות ומבצעים חקירות כשצריך.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה