חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איבוד שליטה: עשרות סטודנטים פרו-פלסטינים נעצרו; מרצה ישראלי לא הורשה להיכנס לאוניברסיטה

הפגנות אנטישמיות באוניברסיטאות בארה"ב - עשרות מפגינים נעצרו, סטודנטים יהודים הוזהרו והתבקשו לא להגיע לקמפוס • ביידן: "אנטישמיות מסוכנת"; מחוקקים רפובליקנים: "אנרכיה" • לאחר שארגן עצרת פרו-ישראלית, המרצה פרופ' שי דוידאי רצה להיכנס לקמפוס אך גילה שכרטיס הכניסה שלו הושבת: "גרמניה 1938"

המחאות הפרו-פלסטיניות בקולומביה | צילום: REUTERS/Caitlin Ochs

ההפגנות האנטי-ישראליות לא עוצרות: רק בשבוע שעבר משטרת ניו יורק עצרה מעל 100 אנשים בהפגנות שנערכו מחוץ לקמפוס באוניברסיטת קולומביה. במוסד היוקרתי בחרו לאסור את הכניסה לאורחים ולאפשר כניסה לקמפוס רק לסטודנטים ולצוות בעלי תעודת זהות אוניברסיטאית.

גם באוניברסיטת ניו יורק (NYU) נעצרו הלילה (בין שני לשלישי) עשרות סטודנטים פרו-פלסטינים שהפגינו נגד ישראל, לאחר שפשטו על רחבה מרכזית בקמפוס כשהם מוחים יחד עם אנשי סגל. מאות מפגינים התריסו במשך שעות באזהרות האוניברסיטה והמשטרה כי הם עומדים בפני השלכות אם לא יצליחו לפנות את הרחבה שבה התאספו.

באוניברסיטת ייל שבקונטיקט מאות סטודנטים משתתפים בהפגנה  נמשכת באזור כבר מספר ימים, הם חסמו את התנועה ברחבי הקמפוס בניו הייבן, ודרשו מבית הספר להיפטר מ”יצרני הנשק הצבאי”. המשטרה עצרה יותר מ-45 מפגינים. בשני החליטו באוניברסיטה לבטל את כל השיעורים האישיים כתגובה למפגינים שהקימו מאהלים וישנו ברחבה מרכזית בקמפוס בשבוע שעבר.

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטת קולומביה, ניו יורק אתמול | צילום: רויטרס

פרופסור שי דוידאי, המשמש כמרצה אורח ועוזר הוראה בבית הספר לעסקים באוניברסיטת קולומביה הפך לקול בולט במלחמה נגד האנטישמיות בקמפוסים. הוא אמר לחדשות CBS כי תלמידים יהודים חשים מאוימים מאז ה-7 באוקטובר והמעצרים רק מראים כי “כל הסטודנטים המארגנים, כל הרדיקלים, כולם נמצאים שם עכשיו”.

עוד לכך, אתמול דווח בסוכנויות הידיעות בארה”ב כי פרופ’ דוידאי היהודי-ישראלי נאסר מלהיכנס לקמפוס לאחר שניסה להוביל עצרת פרו-ישראלית באוניברסיטת קולומביה. בדיילי מייל הבריטי נכתב כי שכרטיס העובד של דוידאי הושבת לאחר שסירב לקיים את מחאת הנגד שלו באזור המיועד ובמקום זאת ערך אותה לצד ההפגנה הפרו-פלסטינית.

דוידאי צייץ אתמול בחשבון ה-X שלו ” מוקדם יותר היום, אוניברסיטת קולומביה סירבה לתת לי להיכנס לקמפוס. למה? כי הם לא יכולים להגן על ביטחוני כפרופסור יהודי. זו 1938.”

דוידאי התעמת עם המאבטחים שהיו במקום כשבמקביל כבר במשך מספר ימים מוקמת עיר אוהלים בה סטודנטים מקיימים הפגנות אנטי ישראליות בקמפוס. “הם ביטלו את הכרטיס שלי, הם לא נותנים לי להיכנס לקמפוס”, אמר דוידאי. “אין לי רק זכות אזרחית כאדם יהודי להיות בקמפוס, יש לי זכות כפרופסור המועסק באוניברסיטה להיות בקמפוס”, כך דוידאי לדיילי מייל.

ביום ראשון, נשיא ארה”ב ביידן גינה את האנטישמיות בקמפוסים בקולג’ בהצהרה. בהתייחסות ישירה בתגובה להפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה נמסר מהבית הלבן כי “למרות שלכל אמריקאי יש את הזכות למחאה שלווה, הקריאות לאלימות והפחדה פיזית המכוונות לסטודנטים יהודים ולקהילה היהודית הן אנטישמיות בעליל, מופרכות ומסוכנות”, נאמר בהצהרה של אנדרו בייטס, סגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן.

נשיאת קולומביה מינוש שפיק הודיעה בתחילת יום שני כי כל השיעורים באותו יום יתקיימו באופן וירטואלי. “הקשרים שלנו כקהילה נבחנו קשות בדרכים שידרשו הרבה זמן ומאמץ כדי לאשרר מחדש”, כתבה בהצהרה. “סטודנטים על פני מערך של קהילות העבירו חשש לביטחונם והכרזנו על פעולות נוספות שאנו נוקטים כדי להתמודד עם חששות האבטחה”. סטודנטים יהודים הוזהרו מהגעה לקמפוס.

במקביל, נציגת הרפובליקנים בבית הנבחרים מניו יורק אליז סטפניק קראה ביום שני בשמם לנשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, להתפטר על רקע המחאות הפרו-פלסטיניות בקמפוס. בהצהרה נמסר כי הקמפוס של קולומביה הוכרע על ידי “אנרכיה” וכי שפיק נכשלה במילוי חובותיה – לספק סביבת למידה בטוחה לסטודנטים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה