חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק ממשיך להסתבך: נשיא ונצואלה הורה על חסימת הרשת החברתית X

מלחמת מילים בין אילון מאסק, שבבעלותו נמצאת הרשת החברתית X, לבין נשיא ונצואלה לאחר שמאסק האשים אותו בהונאת בחירות • בעקבות האשמות מצד מאסק נשיא ונצואלה החליט לחסום את הרשת החברתית במדינה

הבעלים של הרשת החברתית X, אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו, פותח חזית מול אילון מאסק: רגולטור התקשורת בוונצואלה קיבל הוראה לחסום את הרשת החברתית X, טוויטר לשעבר, שנמצאת בבעלותו של אילון מאסק. לטענתו, “אילון מאסק הפר את הכללים ועודד הסתה לשנאה, פשיזם, מלחמת אזרחים ועידוד עימותים בוונצואלה”, כך כתב נשיא ונצואלה והורה להסיר את הרשת החברתית שבבעלותו של מאסק מהוועדה הלאומית לקומוניקציה בוונצואלה.

מדובר באיסור ל-10 ימים וכך ספקי שירותי האינטרנט במדינה החלו לנתק את הגישה לאתר הרשת החברתית, כאשר חלקם הובילו לנגישות אפסית לרשת החברתית וחלקם יצרו גישה מוגבלת בלבד.

הסאגה החלה כאשר מאסק כתב בפוסט ב-X, “בושה לדיקטטור מאדורו” והאשים את המנהיג הוונצואלי הוותיק בביצוע “הונאה גדולה בבחירות”.  בתגובה, מדורו קרא למיליארדר להילחם בו, ואמר לטלוויזיה הלאומית: “אילון מאסק, אני מוכן. אני לא מפחד ממך, בוא נילחם, איפה שאתה רוצה”.

העימות בין אילון מאסק לנשיא ונצואלה פרץ על רקע הפגנות שהחלו במדינה בעקבות הבחירות לנשיאות ב-2024, גם הנשיא המכהן מדורו וגם יריבו טענו לניצחון בחירות כאשר מדורו הוכרז כמנצח באופן רשמי עם 51% מהקולות.

למרות ההכרזה על זכייתו של נשיא ונצואלה מדורו, בוושינגטון ובממשלות זרות אחרות הטילו ספק בתוצאות הרשמיות. בחודש אפריל ארה”ב הטילה מחדש סנקציות על ונצואלה כדי ללחוץ על ממשל מדורו, והכירה בניצחונו של היריב גונזלס כמנצח בהצבעה השנויה במחלוקת שהתקיימה בחודש יולי.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן